Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Stemming wisselen

Is het erg geloofwaardig als een stemming zomaar omslaat? Ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel bij namelijk, ook al weet ik dat het in het echt wel kan gebeuren. de situatie is als volgt: Mijn HP heeft een oogje op een crimineel die haar moet helpen haar broer te vinden. Ze heeft dit van zichzelf nog niet in de gaten. Op een gegeven moment ziet ze die crimineel terwijl hij hulp nodig heeft en ze besluit hem in een vlaag van overmoedigheid of zo iets te helpen. Halverwege wordt ze nog iets overmoediger en wil ze hem dwingen de gestolen goederen weg te gooien, omdat ze zelf niet crimineel wil worden. dit valt niet in goede aarde bij crimineel en hij slaat het mes waarmee ze het touw door wil snijden uit haar handen. op dat moment realiseert HP zich dat ze behoorlijk stom bezig is en ze vlucht weg. Dus ineens verandert de hele aard van de situatie. Kan dit?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als jij dat wilt dan kan dat, maar wat je beschrijft is geen stemmingswisseling. Het gaat hier om voortschrijdend inzicht en dat gebeurt ook weleens zo, ook bij mensen die verliefd zijn. Dan blijkt diegene waar je eerst alleen maar dingen leuk van vond toch tegen te vallen en vanaf een bepaald punt kan dat dan ineens omslaan. Dan deugt er niets meer van. Een stemmingswisseling heb je bijvoorbeeld bij iemand die eerst heel vrolijk is plotseling begint te schelden. Ook dat kan gebeuren.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, bedankt allemaal! Inderdaad, een echte stemmingswisseling is het niet, maar ik wist niet goed hoe ik het anders moest verwoorden. Mijn zelfvertrouwen is weer een stukje opgekrikt en ik ga vol goede moed verder!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even een berichtje van mij: het daadwerkelijke fragment staat bij proeflezen onder de naam 'Amber Alert karakterontwikkeling'. Misschien kunnen jullie even kijken of het echt zo overkomt als ik heb geschreven.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als schrijver ben jij de baas, dus jij mag beslissen wat de personages doen/voelen. Als ze er goede argumenten voor hebben, komt het goed over. Niemand doet iets zonder reden, zorg dus dat die reden goed overkomt op de lezer.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee keer gekeken bij proeflezen maar iets over Amber Alert kan ik niet ontdekken. ook jouw naam zie ik nergens staan. Dus geef me een tip?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee keer gekeken bij proeflezen maar iets over Amber Alert kan ik niet ontdekken. ook jouw naam zie ik nergens staan. Dus geef me een tip?
Dat komt denk ik doordat lucky-96 oude topics aan het omhoogkicken is.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee keer gekeken bij proeflezen maar iets over Amber Alert kan ik niet ontdekken. ook jouw naam zie ik nergens staan. Dus geef me een tip?
Dat komt denk ik doordat lucky-96 oude topics aan het omhoogkicken is.
Sorry hoor! hoe doe ik dat dan. Ik doe dat onbewust, weet niet hoe ik het ongedaan maak! Ik ben hier nieuw en een beetje aan het rondneuzen! nogmaals sorry.