Een waargebeurd verhaal schrijven.
Ik wil een boek gaan schrijven over het ongeluk van mijn zoontje en wat er daarna allemaal bij kwam.
Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, en wel of niet alle details noemen?
Ook weet ik niet zo goed of ik voor het beste voor het ongeluk kan binnen of het moment van het ongeluk.
En in vt of tt?
*Pascal is 17 Augustus 2005 toen mijn vader aan het oppassen was in de vijver naast het huis van mijn vader gevallen, toen ik tuis kwam fietsen met me andere dochtertje zag ik hem liggen in de vijver. We hebben hem er uit gehaald en me vriend ging reanimeren, en ik heb de ambulache gebeld. Hij is met de trauma helikopter naar het ziekenhuis gebracht, en daar na 2,5 week coma overleden.
In tussen tijd, als hij in het ziekenhuis ligt, komt het AMK in het ziekenhuis iemand van de buren heeft gebeld.
Amk schakeld kinderberscherming in, die komt net na het overlijden van *Pascal bij ons thuis terwijl we de begravenis aan het regelen zijn, na de begravenis komt hij weer. Ik moet met spoed met de kinderen bij me ouders uit huis (waar ik woonde vanaf dat ik gescheiden was) 7 dagen na de begravenis moet ik verplicht met me 2 dochtertje naar een crissisopvang. En gaat het uit met me vriend. Daar hebben we 7 maanden gewoont. Als ik daar niet heen zal gaan, zouden ze de kinderen uit huis halen. Toen we een eigenhuisje hadden hebben we 2 maanden in beilen in een gezinskliniek gezeten, maandag daarheen en vrijdag terug naar huis en daarna mocht ik met me kinderen naar mijn huisje.
Ondertussen stonden de meisjes nog wel steeds onder toezicht van jeugdzorg. Die kwamen eens in de paar maanden langs kijken. dat ging goed en leer een andere jongen kennen, we zijn erg gelukkig met elkaar en besluiten dat we samen een kindje erbij willen. Het gaat erg goed, in Januari 2008 zegt de gezinsvoogd dat ik de kinderen goed verzorg en dat ze de ots wil laten stop zetten.
3 Maart wordt ons zoontje thuis geboren, hij ademt niet, en moet met spoed naar het ziekenhuis, diezelfde nacht door naar een ander ziekenhuis, aan de trilbeademing. na 8 dagen kon hij weer naar een ziekehuis dichterbij.
Maar dan als hij opknapt en bijna naar huis mag, staat daar de kinderberschrming weer op de stoep. er is een nieuwe melding (zelfde buren) gemaakt en ons zoontje moet verplicht in het ziekenhuis blijven. Ook al is hij beter hij mag niet naar huis. een dag later gaat weer de bel, 3 man jeugdzorg en 2 man politie komen me meisje van toen 3 jaar ophalen, door de melding die overgens niet eens gecontroleerd is worden alle kinderen met spoed uithuis gepleets op een geheime locatie, me andere dochtertje wordt van school gehaald en we mogen geen afscheid nemen. Tijdens de rechtzaak krijgt jeugdzorg gelijk van de rechter en ook ons zoontje moet naar een pleegezin, hij wordt in het ziekenhuis opgehaald en wordt ook naar een geheime locatie gebracht.
4 weken horen we helemaal niks meer. Daarna mogen we de kinderen opzoeken op het kantoor van jeugdzorg 1 uurtje in de 4 weken zien we onze kinderen. pas na 5 maanden mogen we weten waar ze nu wonen.
Na 6 maanden wordt het verlengt ondanks alle bewijzen van onze kant dat het leugens zijn.
We mogen de kinderen dan 2 uur in de 4 weken zien bij de pleegouders thuis. Nu mei 2009 is het nog steeds zo. Jeugdzorg blijft winnen en de kinderen blijven uithuis. We mogen ze nog steeds 2 uurtjes per 4 weken bezoeken.
Dit is in grote lijnen waar het boek over gaat.
Groetjes, Diana
En wel of niet onze eigen
Diana, wat een vreselijk
Jee Diana, wat een heftig
Dit is een heftig verhaal.
Tantebetje, volgens mij
Welkom. Ik heb niet zo de
Wat is het doel van je boek?
Afieke, volgens mij zeggen we
Wat verschrikkelijk Diana.
Klopt, ik zag later Ludiekes
Brr, inderdaad. Weet je nog