Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

levensmotto

hebben jullie een levensmotto? En dragen jullie dat uit in je verhalen?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Lach zolang je leeft, want je leeft zolang je lacht!!!"

De meeste verhalen die ik schrijf, zijn wel gevuld met humor en vrolijke situaties en gebeurtenissen, dus ik denk dat ik dat motto er wel een beetje uit laat komen :P

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Zonder waarachtige liefde is het leven armoedig."

Ja, ik ben inderdaad heel wat dramatischer aangelegd dan Tommie ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Mens erger je niet"

Soms (vooral in de auto) is het wel erg moeilijk me er aan te houden. Maar over het algemeen word ik er wel gelukkig van.

En nee, het komt niet in mijn verhalen terug. Daar worden ze niet beter op denk ik.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Ja, ik ben inderdaad heel wat dramatischer aangelegd dan Tommie

Komt door mijn cabaretachtergrond en de ijzeren wil om niét volwassen te worden.
(Ik spring nog over paaltjes heen als ik over straat huppel :wink: )

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou willen dat de mijne was: 'morgen is er weer een dag'. En dat ik ook volgens dat motto zou kunnen leven...
Helaas leef ik vaak te gestresst, denk ik teveel aan de dag van morgen of te ver vooruit. Peins ik te vaak.... etc. etc.
Maar ja, dat zou wel een mooie zijn, niet?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn motto is: "Dromen is leuk, maar dromen waarmaken is nog veel leuker."

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
"Dromen is leuk, maar dromen waarmaken is nog veel leuker."

"Don't dream your life, but live your dreams"
Komt me nu ineens bovendrijven.
Het motto van een vriendin.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zo is dat.

Hoe je het ook wendt of keert, als je alleen maar droomt en denkt van "morgen komt het wel" dan zal er een dag zijn dat het te laat is.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het vreemde is, bij mij dan, als ik eenmaal in die droom lééf, bereikt heb wat ik wílde bereiken, dat ik dan weer ándere dromen krijg die ik wil waarmaken.
Het is ook nooit goed. :P

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is gewoon een proces.

Je hebt droom 1.
Maakt de droom waar.
Dan droom 2.
Maakt die ook waar.
Lijst maken en afvinken. Heb en doe ik. Daarmee hou ik een focus op wat ik wil!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ah! Daar ben ik eigenlijk ook hele dagen mee bezig, Griseo! Grappig, gisteren zei een vriendin nog tegen mij, dat zij mij bewonderde omdat ik mijn dromen achternajaag. Is ook zo. Maar het belangrijkste is, dat je DURFT te dromen. Denk niet: het is tóch onmogelijk. Ik zeg altijd maar een beter milieu begint bij jezelf Hé! Volgens dit motto leef ik wél dagelijks!
Een beter milieu begint bij jezelf Je kunt je dromen niet waarmaken, als je er zelf niet KEIhard aan werkt. Wil je goed kunnen gitaarspelen? Oefenen! Wil je goed kunnen zingen? Oefenen! Wil je goed kunnen schrijven? Eh...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Luchtkastelen bouwen is niet erg, zolang je er maar niet in gaat wonen :D

en

Liever staand sterven dan geknield leven.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja. Zo kende ik vroeger iemand, die ervan overtuigd was dat ze later actrice zou worden. Ze kon van geen meter toneelspelen, had een spraakgebrek en nul komma nul gevoel voor ritme en muziek. Maar zij was érg gelukkig met de gedachte, dat ze vandaag of morgen heel veel geld zou gaan verdienen met het acteerwerk in GTST.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Tja. Zo kende ik vroeger iemand, die ervan overtuigd was dat ze later actrice zou worden. Ze kon van geen meter toneelspelen, had een spraakgebrek en nul komma nul gevoel voor ritme en muziek.

Ik vind het altijd wel erg als mensen hun dromen niet kunnen waarmaken. Ik ken iemand die straaljagerpilote wil worden. Ze is er slim genoeg voor, en heeft ook ambities genoeg. Laat ze nou net een bril hebben waardoor ze al bij voorbaat afgewezen wordt.

Quote:

Je hebt droom 1.
Maakt de droom waar.
Dan droom 2.
Maakt die ook waar.
Lijst maken en afvinken. Heb en doe ik. Daarmee hou ik een focus op wat ik wil!

Bij mij is het nu dus zo dat het 'niet zo meer hoeft'.
Mijn jongste droom was 'beroemd worden', met cabaret, dat vond ik geweldig.
Optreden, op veel plaatsen komen, veel mensen ontmoeten, veel mensen die mij grappig vinden, bekendheid.
Nu heb ik dat voor een klein deel gerealiseerd. Mijn agenda staat niet ból van de optredens, maar ik reis regelmatig af, soms naar verre steden, soms dichtbij, ontmoet inderdáád veel mensen, maak leuke dingen mee, doe leuke optredens, heb veel lol, maar...
... Soms heb ik een optreden, maar heb ik door omstandigheden ábsoluut géén zin om grappig te wezen. Sommige mensen die ik ontmoet zijn vervelend, het reizen duurt lang en vaak ben ik alleen, ik kom ook in vervelende situaties terecht, en iemand die op een vól station: "Hé, jij bent die cabaretier!" tegen je roept, is behoorlijk gênant.
Dus soms heb ik zoiets van: "Het hoeft allemaal niet zo meer".
En dáárom is schrijven voor mij een mooi schuilplekje, want dat kun je lekker thuis doen. :P

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

...totdat je opeens doorbreekt Tommie en niet meer thuis in je eentje kunt zitten maar achter een tafel in een boekwinkel zit te signeren.
8)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
...totdat je opeens doorbreekt Tommie en niet meer thuis in je eentje kunt zitten maar achter een tafel in een boekwinkel zit te signeren.

Lijkt me nog wel leuk, voor een dagje, eens in de zoveel tijd. Maar iedere dag op straat, in de trein of in de supermarkt herkend worden... Nee, dat hoeft niet zo meer.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb heel wat motto's.

Het motto dat het best aansluit op jullie reacties is:
Het enige dat onmogelijk is, is de mogelijkheid dat iets onmogelijk is.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Deze heb ik gehoord van een heel jonge man in een gesprek onder zijn vrienden: 'Alle tijd is vrije tijd.'

En dat is zó'n waarheid dat het wel een soort motto geworden is voor mij, want het enige waar een mens zeker van is dat hij heeft tijdens zijn leven is tijd.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Griseo wrote:
Zo is dat.

Hoe je het ook wendt of keert, als je alleen maar droomt en denkt van "morgen komt het wel" dan zal er een dag zijn dat het te laat is.

Hebben Acda en de Munnik daar niet een liedje over geschreven? Een man, Herman geloof ik, die terugkijkt op zijn leven en tot de conclusie komt dat van alles wat hij ooit had willen doen alleen het oud worden gelukt was?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Leven is het meervoud van lef! :P

Simpel, doch zeer gemeend :wink:

Groet Raven.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tjee cobra daar moet ik op een whiteboard een schema van gaan tekenen. Klinkt heel mooi!

Ik heb geen motto in de zin van dat ik dat dagelijks hardop zeg oid.

Wel kan ik me onder een heleboel van de hierboven genoemde motto's scharen, omdat ik het zo in mijn leven heb aangepakt. Maar als ik al die motto's terugvoer op 1 zin, dan is het toch

toeval bestaat niet.

ja eigenlijk zeg ik dat heel vaak. Dat is dan toch mijn motto.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ravendice wrote:
Leven is het meervoud van lef! :P

Simpel, doch zeer gemeend :wink:

Groet Raven.

Wauw Raven, die is goed!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb er eigenlijk twee:

'Happiness is a state of mind'

en

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That's why they call it present.

Oh uhm nog eentje :oops: : Be yourself. Those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levensmotto's? Die spaar ik in een speciaal daarvoor bestemd boekje!!!1 Het beste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan. De levensmotto's die me het meest aanspreken zijn: Hou het licht, het is al zwaar genoeg (Marjan Berk) Over hoe belangrijk het is om te relativeren. Blijf jezelf er zijn al genoeg anderen. (Loesje?)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zitten leuke motto's bij. Ik heb niet echt een motto, maar wel een levensinsteek, waarbij ik me regelmatig afvraag: Doe ik eigenlijk wel wat ik wil doen? Regelmatig kijk ik naar hobby's, werk en andere levensomstandigheden en bedenk ik of ik er (nog) blij mee ben. Is het antwoord ontkennend, dan kijk ik of ik er iets aan kan veranderen. O, ja, dat draag ik niet uit in mijn verhalen.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leven kan elke dag een feest zijn, maar je moet zelf de slingers ophangen Kijk zoveel mogelijk naar wat je wél hebt en zo min mogelijk naar wat je níet hebt

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gebruik welk talent je maar bezit: de bossen zouden wel heel erg stil worden als daar alleen maar de vogels zouden zingen die het mooiste zingen. HENRY VAN DYKE