Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De twijfels

Ik zou dit van jullie willen weten : -Hoe lang blijven jullie met een idee in je hoofd zitten voor je hem uitwerkt? -Houden jullie het in de staat zoals het was of veranderen jullie nog veel aan de tekst naarmate je verder komt in het verhaal? -Als je tevreden bent met de tekst dat je daarna als nog gaat twijfelen? alvast bedankt.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verander net zoveel en net zo vaak totdat het, in mijn ogen, goed is. Hele hoofdstukken verander ik soms, personages komen en gaan, situaties ontstaan en verdwijnen weer net zo snel... :paranoid: Voorbeeld: Mijn beste proeflezer deelde me laatst mee dat het in hoofdstuk 5 en 6 van het verhaal waar ik mee bezig ben een beetje onlogisch werd allemaal. Hij deed een aantal suggesties waar ik wel wat mee kon. Ben toen de hoofdstukken gaan herschrijven maar toen klopte de rest ook niet meer. Dus ook die zullen herschreven moeten worden. :( Natuurlijk blijft de verhaallijn wel intact, ik vul het gewoon anders in. En dat blijf ik doen totdat het goed is. :nod:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook de helft van een verhaal voor een wedstrijd weggegooid en de andere helft behoorlijk aangepast. Bij mij werd het ook onlogisch, net zoals bij jetjeveer.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal waar ik nu aan schrijf heb ik dezelfde avond als ik het begin bedacht al meteen aan gewerkt. Een ander verhaal heb ik nu al meer dan een jaar in mijn hoofd. Voor het eerste verhaal kan ik maar geen eind bedenken, en dat hoop ik bij het tweede te voorkomen door pas te schrijven als ik een einde weet. Het verhaal waar ik al aan geschreven heb (meer dan 55.000 woorden!), voelt voor mij nu aan alsof ik het bijna in zijn geheel weg kan gooien, omdat er zoveel tussen moet en weg moet. En ja, hier was ik zeer tevreden over toen ik het schreef. Maar zo langzaam komen de twijfels op en bedenk ik me dat ik beter een andere kant op kan.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oke ik ben gelukkig niet de enige ! maar het is rottig als je dit overkomt :( Morgen ga ik dan ook gewoon lekker verder met mijn verhaal en verander de dingen waar ik zekker nog niet over te spreken ben! Misschien skip ik het maar allemaal en verzin iets heel nieuws.