Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom geen zin meer?

Dit voelt zo stom. Ik wil wel schrijven, wel verder met mijn verhalen, maar wanneer ik eenmaal begin denk ik: geen zin. Dat had ik nog nooit. Maar wanneer ik wat anders wil gaan doen voelt het alsof ik het contact met het verhaal zal verliezen. Terwijl ik vorige zomer eigenlijk beetje niks schreef, pas aan het einde van de zomervakantie weer, en toen had ik er geen problemen mee? Of is het dat het zo druk, zo'n chaos is in mijn hoofd en ik af en toe best depri kan zijn? Toch, als ik heel eerlijk ben, heb ik nu meer tegenzin om te schrijven. Maar terwijl ik dit schrijf denk ik: ik wil schrijven. *schrijft 1 zin* Of komt het doordat ik al 3 jaar met hetzelfde verhaal bezig ben en nog steeds maar aan deel 1 schrijf, ook al is dit nu in de lijn zoals het er nu staat wel de echte versie zoals het uiteindelijk wordt - na de herschrijfperiode?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, het komt wel weer goed. Herschrijven is niet altijd even leuk. Soms gewoon stug doorwerken. Als ook het herschrijven echt niet lukt, schrijft dan dingen die korter zijn, die je af kunt ronden en leg je verhaal even weg. Spreek met jezelf een tijd af. Bv een maand en pak 't dan weer. op. Schrijven is hartstikke leuk. Maar niet altijd.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf kan ik me daar ook wel een beetje in vinden, maar juist als ik geen zin meer heb blijf ik door tikken. Kijken wat er als verhaal komt. Heel veel suc6 vooral dat je nu al 3 jaar bezig bent aan het eerste deel van het verhaal :Thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Soms is het pannetje gewoon vol en door alles wat je er dan bij in gooit, stroomt het over. Dit is een natuurwet. Die is goed voor je. Zorgzaam. De wet zegt: 'Nu even niet.'

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat Marriejeanne zegt voel ik nu ook zo...'nu even niet'. En wanneer ik weer zin krijg begin ik weer. Ben wel met 2 verhalen bezig. De ene keer heb ik zin in de ene... en de andere keer in de andere. Beetje afwisseling. En ik heb moeite om met mooi weer te schrijven..dan doe ik liever andere dingen. Moet kunnen toch...net wat Zjors zegt in een ander topic: als je geen zin in schrijven hebt, dan doe je het toch niet.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Waus, soms, sóms wordt het allemaal een beetje veel. Treur niet en vrees niet! Jij gaat straks weer schrijven. Maar tot die tijd... Ga op je kop staan, doe de coca coladans en steek die veer van Zjors achter één van je oren, maar denk niet! Vooral niet denken. Dan zal alles goed komen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ga alleen inspiratie op doen. (*lees andere dingen doen*) Dan kun je tegen jezelf zeggen, ...ik ben inspiratie aan het opdoen, dan ben je weer helemaal gerust! :nod:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo vaak geen zin of ik weet niet hoe ik iets onder woorden moet brengen. Dan heb ik zoiets van: dan niet.. een andere keer beter. Ik wacht gewoon de tijd af wanneer het schrijven in mijn vingers zit en het er dan zo uitvloeit. Dat zijn bij mij de beste, maar ook wel spaarzame momenten. Ik ga mezelf echt niet onder druk zetten om een stuk te 'moeten' schrijven omdat ik het zo snel mogelijk af wil hebben. Het zal af zijn wanneer de tijd daar is en ik zal schrijven wanneer de tijd daar is. Geen druk heeft de beste uitwerking.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou maar hopen dat ik geen writersblock oploop in de 3 maanden sabbatical die binnenkort staat te beginnen :confused:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik merk ook dat ik al enige tijd vrijwel niets meer schrijf, dus ik ben begonnen met het uitwerken van een ander idee (niet schrijven, maar gewoon kijken waar ik ermee heen wil). Na dat een poosje gedaan te hebben, merk ik dat het verhaal waar ik mee bezig was zich weer aan mij begint op te dringen, dat ik weer zin krijg verder te schrijven.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb jullie posts grondig doorgelezen. 2 keer sinds 25 juni heb ik het schrijfbestand geopend, één keer heb ik zo'n 50 (2 juni x 25 juni? xD) woorden geschreven - maar dat waren 50 prima woorden. Nu probeer ik het weer. Ben benieuwd of het lukt. Maar eerst ff naar de wc. *is in spanning*

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
150-175 woorden, en nog een goed idee gekregen voor hoe het verder moet. Ik vind het heel geslaagd :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel :) Zeker elke avond. 's Avonds wordt weer schrijftijd :nod: @Ceridwen: Hij kijkt me aan, zijn ogen groot maar de groene rondjes trillen. Is zo'n zo'n goed genoeg? :P

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, misschien juist omdat je er al drie jaar mee bezig bent. Lijkt me niet goed om echt met tegenzin te gaan zwoegen. Even je koppie leegmaken met iets anders en dan klim jij echt weer in de pen!!!! Had ergens gelezen dat je ook al aardig wat pagina's hebt volgetikt (200.00 woorden), dan mag je best even dippen. Successsssssssssss!!!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, je hebt een klein blockje gehad. Dat hoort heel erg bij het schrijven, zonder ben je geen echte :nod:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Esmeralda, ik hoop dat er nooit tegenzin komt :) En zeker kom ik terug met dit verhaal... het zal afkomen, hoe dan ook, alle 6 de delen! En wanneer dan ook! *vol vechtlust maar met nog weinig schrijfenergie* @Cardu, moed heb ik zeker weer gevonden! @Marjet, helaas wel xD dank je, ik ben dus een echte volgens jou... :o @Dries, heb je de titel veranderd? Zin was in ieder geval niet het goede woord, meer dat het niet meer lukte :P