Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

mening

Wat vinden jullie, Ik ben al een tijdje aanwezig in het schrijverswereldje (nog niks uitgebracht hoor) Maar ik droom al heel mijn leven over verhalen schrijven. En ben daar ook veel mee bezig. Nu heb ik me reeds aangemeld op deze site en leer heel veel bij. Maar mijn ouders zeggen dat ik met bijde benen op de grond moet blijven staan. Terwijl ik zelf ook ernstig en denkerig ben over dit feit. Ik sla niet op hol om zo maar te zeggen. Mijn moeder leest veel en weet dus ook wel zo'n beetje wat van de wereld van het schrijven af. Maar moet ze mij dan niet aanmoedigen in plaats van ontmoedigen ??

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je deze vraag beter aan je moeder stellen Psyche. Wat jouw moeder 'moet', weet ik niet hoor. Ze kent jou het best. :)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hoi Psyche, een klein puntje. Dat met die vierkante haakjes in de titel is alleen voor het onderdeel proeflezen hoor. Dat hoeft niet in de andere forums.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar mijn ouders zeggen dat ik met bijde benen op de grond moet blijven staan. [...]Mijn moeder leest veel en weet dus ook wel zo'n beetje wat van de wereld van het schrijven af. Maar moet ze mij dan niet aanmoedigen in plaats van ontmoedigen ??
Ik vraag me af wat ze hiermee bedoelen: 'met beide benen op de grond blijven staan'? En waarom ze dat zeggen? Ook vraag ik me af wat je moeder weet van de wereld van het schrijven. Lezen is toch iets heel anders. Tot slot is het de verantwoordelijkheid van je ouders om je de goede opvoeding te geven zoals zij een goede opvoeding zien. Misschien willen ze gewoon dat je eerst je diploma(s) haalt, en dan altijd nog auteur kunt worden. En daar geef ik ze wel gelijk in. Tenzij je een buitengewoon talent hebt. Toch is het ook in dat geval raadzaam, gewoon je diploma's te halen. Dat boek zal er echt wel komen als het moet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee mijn moeder en ik praten ook veel over de auteurs die de boeken hebben geschreven. Zoeken dat op internet enz. En ik heb veel gelezen over de uitgeverswereld, en boigrafische boeken gelezen. En misschien daardoor vinden mijn ouders dat ik er te veel mee bezig ben. Ik ben altijd goed met school bezig geweest en daar zijn mijn ouders erg trots op. Maar ik bedoel in mijn vrije tijd, dan ben ik veel bezig met schrijven. En als ik dan zeg 'mam, pap ik ben weer bezig aan een nieuw verhaal', dan zeggen zij dus dat ik maar weer normaal moet doen en niet zo moet zitten dromen (over mijn verhalen). Volgens mij denken ze dat het toch onmogenlijk is voor mij om een boek uit te geven. Maar ik doe toch waar ik zelf zin in heb.... (naast school dan!).

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik heb wel eens dingen laten lezen, en ze zij dat het goed was en dat ze het o' zo knap vond dat ik zo veel kon verzinnen. (let wel iets van 10 bladzijde's vol!) Volgens mij vinden mijn ouders gewoon dat ik te veel droom, of met schrijven bezig ben. Misschien willen ze dat ik mijn vrije tijd nuttiger besteed.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan zou ik zeggen: blijf maar gewoon schrijven, naast al die andere bezigheden. Laat het geen obsessie worden en heb er geen ruzie met je ouders voor over. Oefening baart kunst, totdat... het boek er is! En dan is iedereen beretrots op jou!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij moet je eens een goed gesprek hebben met je moeder, Psyche. Je komt van haar waarschijnlijk meer te weten dan hier je vragen te stellen. Bespreek over en weer wat jullie bezig houdt. Tjee, ik voel me nu net zo'n 'lieve Lita'! :\\

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar had ik vroeger helemaal geen last van. Vooral mijn vader vond het prachtig, juist in het begin. Mijn moeder denkt aan de andere kant wel dat ik door het toneelstuk in de bovenbouw van de HAVO mijn diploma dat jaar ben misgelopen. Nou ja, geen nood, het jaar daarna gehaald... Je kunt ook erbij schrijven, Psyche. Naast je beroep. Redacteur, journalist. Zelfs reclametekstenmaker. Je kunt allerlei dingen zoeken die met tekst te maken hebben. :) En laat je zeker nooit wijsmaken dat je iets anders moet gaan doen!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik je antwoorden zo lees, denk ik dat je moeder ziet dat je eerst het gereedschap, de taal, moet leren kennen en gebruiken. Zonder goede spelling en grammatica kun je je fantasie niet in graag gelezen verhalen omzetten.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ook mijn advies is natuurlijk om eens een goed gesprek erover te hebben met je moeder. Ik kan mij ook voorstellen dat als je naast schoolwerk en schrijven weinig tijd overhoud om andere dingen te doen zoals vrienden ontmoeten ik noem maar wat. Er is nog zoveel voor je om te ontdekken. Veel succes en praat met haar.