Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fantasie genre

Hoeveel mensen, geschat lezen Fantasie denk je. Ik ben bezig met 4 verhalen die ik hoop, ook ooit naar een uitgever kan versturen. Het is namenlijk allemaal van het Genre : Fantasie. het probleem is, hoeveel mensen in Nederland lezen Fantasie. Ik weet dat de meeste Thrillers lezen en Literiar fictie. Dus wat voor kans zou ik als Auteur dan hebben. Het boek dat dan in de winkel ligt, wordt dan toch door een schaarste van lezende fantasie fanaten gelezen. Wat vinden jullie ? Of nog better : Wat lezen Jullie zelf.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stel je vraag hier http://www.purefantasy.nl/ eens, Psyche. Daar weten ze alles over het schrijven van fantasy. Ze hebben daar vast ook tips over uitgevers. Je hebt wel een heel eigen fantasy-taal gemaakt zie ik. Met hoofdletters midden in de zin en punten achter de vraagtekens :)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Psyche, als je verhalen uitgegeven worden zijn er vast mensen die ze gaan lezen. Waarom stel je deze vraag? Zou je ineens van genre willen wisselen als iemand antwoordde dat hij dacht dat geen hond fantasy las? Ik typte het ook net in het andere topic, maar je kan je posts bewerken. Ook kun je eerst op 'voorbeeldweergave' klikken, voordat je echt post, zodat je foutjes eruit kunt halen. Je posts hoeven niet perfect, maar het is toch zonde als je er zelf allemaal fouten in ziet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Trenke, ik ben ook nog niet zo lang lid. En leer per nieuwe regel die ik schrijf steeds bij. Het is wel moeilijker dan ik had verwacht. Maar het schrijven zit me in het bloed en kan dus niet gestopt worden. het schrijven gaat eigenlijk vanzelf. En bij die eerste vraag bedoelde ik er eigenlijk gewoon mee hoeveel mensen er in Nederland Fantasie zouden lezen. Die vraag leek me interesant. Ook omdat ik graag in het fantasie genre wil beginnen. Misschien wil ik in de toekomst ook nog literiare fictie schrijven.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet daar maar es een onderzoek naar houden, anders zou ik niet weten hoe je erachter komt :) Btw, het lijkt net Duits, bijna alle zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter :P

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Harry Potter is toch ook fantasy? Ik denk dat er veel fantasylezers zijn wat dat betreft ;). Zelf lees ik graag fantasy en ik schrijf het ook (niet omdat er een grote doelgroep voor zou zijn, maar omdat ik het leuk vind om te doen). Hihi, sinds ik op enkele domme foutjes ben gewezen, lees ik mijn posts extra goed na (en altijd bij het plaatsen ben ik bang dat ik iets over het hoofd heb gezien, wat vaak ook zo is ;) ).

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tuurlijk is er wel een markt voor fantasy/fantasie. Maar, dé tip die men je kan geven, is: onderscheid je. Gisteren (of vanochtend) stond er ergens een bericht over het aantal uitgegeven thrillers in Nederland. Van 155 (misschien is dat wat overdreven) in 2004 naar 1000+ in 2007/8. Dat zijn er héél veel! :P

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja het klopt wel, zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter tikken. Dat komt alleen omdat ik niet erg goed in de grammatica ben en het dus onbewust zo tik. Ik ben van plan om een boek van de site te kopen die gaat over de grammatica en natuurlijk ben ik nu al vol op aan het leren hoe je perfecte korte zinnen kunt maken voor in een verhaal. Toen jullie begonen met schrijven hadden julie toen ook met zo'n probleem te kampen ?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn zinnen zijn juist net zo lang gebleven als normaal :) al sinds het begin zijn ze kort. Nee, ik herken me niet in jouw verhaal. Wat ik wel heb geleerd is wat meer van de Ned. spellingsregels, erg handig :P