Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is handig om te doen/weten als je (net) publiceert

Ik kom met dit onderwerp naar aanleiding van gedachten die het topic over de Lira bij me opriep. Secret Garden is er nooit door haar uitgever op gewezen dat ze zich daar in kan schrijven zodat ze leengeld krijgt, handig dat ze daar via de Salon achterkomt. En zo zijn er vast meer weetjes, over financiën, promotie en dergelijke. Misschien handig om die te verzamelen zodat we overzicht krijgen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste is m.i.: vertrouwen hebben in je uitgever.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
2. Er is een bond voor schrijvers. Ik moet even zoeken hoe die precies heet. (Ik ben er zelf geen lid van).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3. Promotie: website bouwen. Zorg voor een goede, ook al kost dat wat geld. Een auteur heeft een website nodig.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
4. Hetzelfde geldt voor visitekaartjes. Zorg voor up-to-date gegevens. Dus als je van plan bent, je vaste telefoon de deur uit te doen, laat dat nummer dan niet drukken op je visitekaartje (zoals ik wel deed en nu met 500 kaartjes zit, waarvan ik het telefoonnummer moet wegstrepen en de website moet toevoegen).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5. En houd er rekening mee dat het zomaar kan gebeuren dat de fiscus toch echt een deel van je inkomsten wil hebben. (Dus neem een boekhouder).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvers School Samenleving (SSS). Die bemiddelen en adviseren bij het organiseren van lezingen door schrijvers.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2. Er is een bond voor schrijvers. Ik moet even zoeken hoe die precies heet. (Ik ben er zelf geen lid van).
Dat is de Vereniging voor Schrijvers en Vertalers: http://www.vsenv.nl/ (Edit: ik zie nu dat Zjors die ook al heeft genoemd) :o

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geef een boekpresentatie op een drukke plek, zoals bijvoorbeeld een boekhandel in een winkelcentrum en nodig de pers uit.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na het verschijnen van een debuut bij een reguliere uitgever kun je in aanmerking proberen te komen voor een stimuleringsbeurs voor je volgende boek. Zijn er minimaal twee boeken van je gepubliceerd door een reguliere uitgever kun je een werkbeurs aanvragen. Hieraan zijn meer voorwaarden verbonden dan aan de stimuleringsbeurs (oa. inkomen). Meer info op: www.fondsvoordeletteren.nl

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar ik me dan weer enorm aan erger: waarom moet je toch altijd persé zogenaamde literatuur schrijven om ergens voor in aanmerking te komen. Braak, braak en nog eens braak.