Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Joegoslavische namen

Is er iemand die weet hoe het zit met 'Joegoslavische' namen? Wat vroeger Joegoslavië was, is nu Bosnië en Herzegovina, Kroatië, Macedonië. Zijn er persoonsnamen die bij die verschillende gebieden horen? Om een voorbeeld te geven: aan namen als Bouke Woudstra of Nynke Troelstra zie je dat deze personen van Friese afkomst zijn, ook al zouden ze in Limburg of Canada wonen. Is dat in vm Joegoslavië ook zo? En heeft iemand daar voorbeelden van?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mijn 'Joegoslavische' tandarts is Danitsja een Servische naam. Als ik hem mag geloven, zijn er dus namen die bij verschillende gebieden horen. Het -ma achter mijn achternaam ontfriest gelijk met zo'n voornaam ;-).

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, Ajstinad. Nu zou ik willen weten of achternamen die eindigen op -ić Bosnische achternamen kunnen zijn. Kun jij - of iemand anders - daar achter komen?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hebben diverse Joegoslavische vrienden met verschillend eindigende achternamen, ik zal er (vanavond?) naar informeren. Gaat het alleen om achternamen of ook om voornamen?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, dat zou ik heel fijn vinden, Ing. Ik stuur je een pb met de namen die ik momenteel gebruik (ik wil ze nu nog niet in de openbaarheid brengen).

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima! Doe je het dan ook fonetisch? Anders loop ik zo te hakkelen aan de telefoon. :D

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Inge! Ik heb het gelezen. Fantastisch! Ik kan er echt mee verder! Kom, naar Wijntijd! Krijg je een rode Chileense van me! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: