Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

lengte jeugdboek 12+

Ik vraag me af wat een goede lengte is voor een jeugdboek voor 12+. Ik laat het verhaal zo lang worden als het is natuurlijk, maar toch ben ik nieuwsgierig naar wat gemiddeld genomen een normale lengte is. Ik zit aan iets minder dan 300 woorden per bladzijde en heb nu ongeveer 84 pagina's, in totaal ongeveer 17.000 tekens. Het verhaal is iets meer dan halfweg, althans naar mijn gevoel nu. Iemand enig idee?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik naar de Harry Potter boeken kijk dan zou ik zeggen tussen de 228 en 668 pagina's. Maar dat is denk ik eerder uitzondering dan regel. Uit eerdere topics begreep ik dat in NL dunne boeken de voorkeur hebben. Zjors zal je als gepassioneerde kinder- en jeugdboek-schrijfster hier meer waardevolle informatie over geven.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay, dan hoop ik dan Zjors hier kom opdagen :D Het zijn trouwens in het totaal +- 17.000 woorden, geen tekens dus. Misschien dat ze meer heeft aan de juiste informatie.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak een paar boeken uit je kast, tel het aantal woorden per pagina, vermenigvuldig met het aantal pagina's en je vraag is beantwoord. Het ligt er maar aan wat je wilt schrijven. Ik zou niet gelijk een Harry Potterdikte doen. Het is erg moeilijk als beginner om de spanningsboog zo lang hoog te houden. Het aantal dat Rapid noemt is heel reeel. Daar kom jij dus ook ongeveer aan, lijkt me prima. Boeken van 25 000 woorden zijn er ook zat, dan maken ze die ruimer op en wordt het nog dik. Boeken van 50 000 zijn er ook zat. En van 100 000. Tel in je boekenkast of in de bieb in het soort boek dat je wilt schrijven.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Robin, het gaat over een meisjestweeling. Ze hockeyen allebei en maken natuurlijk nog allerlei andere avonturen mee. Ergens bij de boekpresentaties staat een fragment.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn nieuwe boek (waar ik me op dit moment het zweet aan werk om het over 2 weken af te hebben!) gaat ongeveer 50.000 woorden zijn. 12 plus.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb fantasy voor 12 + geschreven, de eerste versie was 78000 woorden, de tigste 68000 en de allertigste 59000. En ik ga 'm nog een keer herren, want hij is nog steeds niet goed genoeg. (Als ik daar maar lang genoeg mee doorga, houd ik niks over :rolleyes: )

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij, vanaf tien jaar, is het een boek in A5 formaat in 31.168 woorden geworden. 161 pagina's. Iets grotere, rondere letter.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste versie van een verhaal dat ik wou laten uitgeven was zo'n 36500 woorden. Nu ga ik het bij de volgende versie helemaal omgooien en ik denk dat het aardig wat langer wordt. 45000?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit rond de 50.000 woorden en heb een ander verhaal van 60.000. Harry Potter zal ongetwijfeld meer bevatten en dat heb ik ook met plezier gelezen. Als het maar leuk en spannend is, dan maakt de lengte volgens mij niet zoveel uit. Het verhaal heeft zoveel woorden als nodig is om het mee te vertellen ;).

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjors, ik was al bezig geweest met het overtikken van een pagina uit een boek van Horowitz om ongeveer op een gelijk aantal regels en woorden per pagina uit te komen. Dat leek me een mooi formaat. @Rapid: ik heb inderdaad een boekpresentatie daarover gelezen hier, maar ik vind hem nu niet meer terug. Tweelingen vind ik sowieso leuk, ik ben zelf meter van een tweeling nu :D Een Harry Potterdikte ambieer ik niet hèhè, ik werk me nu al te pletter aan dit verhaal en het lijkt me niet eens zo lang te worden, als ik de reacties hier bekijk.