Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

illustrator zoeken

Voor mijn kinderboek dat voorjaar 2009 bij THB zal verschijnen (o,o,o wat klinkt dat hè! Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven) zal er, uiteraard in samenspraak met de uitgever, een illustrator gezocht worden. Nu vraag ik me af hoe dat precies werkt. Kan iemand mij daar meer over vertellen? En heeft iemand misschien ervaring met het zelf voordragen van een illustrator? Zijn er zaken waar ik op moet/kan letten bij de keuze? Ik heb vandaag heel wat kostbare (eigenlijk marathon)uurtjes gebruikt om diverse sites te bekijken, een geheel nieuwe wereld gaat voor me open! ps: ik ben dus niet via deze site op zoek naar een illustrator, maar geinteresseerd in de gang van zaken! edit: De illustrator is inmiddels gevonden en al hard aan het werk.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er geen verstand van, maar vind het wel interessant om te weten, dus ik lees ff mee als er antwoorden komen ;)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hadden vroeger een uitstekend contact met Reint de Jonge. Hij leeft allang niet meer, maar het was een uitermate fijne vent. We spraken gewoon een prijs af per illustratie en kwebbelden een beetje over de geschatte tijd . We kwamen er altijd wel uit want de man was een pro. Talloos zijn de tekeningen die hij maakte. Afhankelijk van het soort tekening is de prijs. Hoelang is de man/vrouw er mee bezig. Niet eenvoudig om daar een antwoord op te geven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
thephantom...ik ben toch eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jouw beroep of beroepen die je gehad hebt.. je weet overal zo veel van af!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Rietje Ik kan je daar geen antwoord opgeven. Maar als ik die colomn van je lees dan zeg ik glimlachend "wat een leuk meisje dat zoiets kan vertellen!" Over mijn beroepen? Ach, die heb ik nooit gehad.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden