Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Markt voor korte verhalen

Kennen jullie (dames)bladen die fictie (korte verhalen) plaatsen?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volgens mij vrijwel alle bladen.

Als ik een verhaal heb dat ik bij een bepaald blad vind passen stuur ik het gewoon op en soms wordt het dan inderdaad geplaatst.

Libelle (verhalen) en Opzij (columns) vragen vaak speciaal bijdragen van lezeressen. Margriet plaatst ook wel eens verhalen weet ik van iemand.

Zin heeft elke maand het gedicht van de maand. Daar heb ik ook een keer een gedicht in gehad en een vriendin ook. Ik denk dat het aanbod daar nog niet zo groot is.

Ik heb iedereen in mijn omgeving opgedragen alle wedstrijden en oproepen die ze tegenkomen even aan me te melden. Uiteraard lees ik de bladen niet allemaal zelf.

Dus daar ligt zeker een markt voor ons 'amateurs'. Mijn schrijfdocente heeft me opgedragen tevreden te zijn als een van de twintig bijdragen wordt geplaatst. Hoop niet meteen dat alles ook een plek krijgt dus.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Volgens mij vrijwel alle bladen.

Ik heb net in een aantal damesbladen gekeken en alleen in Margriet zag ik een (vervolg-)verhaal staan. Ik heb ze gemaild om me hun wensen en regels te sturen. Het heeft natuurlijk geen zin om ze een verhaal te sturen dat zowiezo niet aan hun wensen voldoet (te lang of te kort, b.v.)

Quote:
Als ik een verhaal heb dat ik bij een bepaald blad vind passen stuur ik het gewoon op en soms wordt het dan inderdaad geplaatst.

Een goed idee! Het is altijd het proberen waard.

Quote:
Ik heb iedereen in mijn omgeving opgedragen alle wedstrijden en oproepen die ze tegenkomen even aan me te melden. Uiteraard lees ik de bladen niet allemaal zelf.

Ik hoop dat je ze dan ons doorverteld? : wink :

Quote:
Hoop niet meteen dat alles ook een plek krijgt dus.

Hahaha! Van mij zijn er tot nu nul van de 50 verhalen geplaatst, dus die hoop dat alles een plek krijgt is er allang niet meer!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Niets geplaatst? En je verhalen zijn wel oke??

Nou dan wordt het eens tijd om aan een van de wedstrijden van uitgeverij kontrast mee te doen. Ze hebben twee keer per jaar een wedstrijd. Je betaalt wel inschrijfgeld (ik dacht rond de 10 of 12 euro) maar daarvoor krijg je dan ook een boek waarin alle geselecteerde bijdragen staan, inclusief de jouwe hoop ik dan.

Ongeveer de helft van de inzendingen wordt geplaatst. Enkele schrijvers mogen hun verhaal voorlezen tijdens de presentatie en kunnen een publieksprijs winnen.

Nou kun je natuurlijk denken: dan doe ik niet mee, ze leggen de lat niet echt hoog.

Maar je kunt ook denken: zo nu hoor ik dus wel tot de beste vijftig procent van de 'amateurs'.
Ik heb het zelf twee keer gedaan en de boeken zien er leuk uit.

Is een overweging waard.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja echt. Maar dat was in Engeland, en daar is de concurentie enorm. Ik heb niet echt alle 50 verhalen die ik tot nu toe geschreven heb opgestuurd, maar waarschijnlijk wel zo'n 25 of 30. Bij nalezen waren de meeste ook niet echt goed te noemen. :wink: Dus...

Een paar (twee dus!) zijn in Engelse wedstrijden wel tot de "short-list" doorgedrongen, dus die waren goed genoeg. Toch kon ik ook deze niet kwijt aan tijdschriften.

Die tip over uitgeverij Kontrast is een goede. Dat ga ik zeker eens uitproberen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hé Marlies. Wat voor verhalen bedoel je precies? Ik schrijf zelf voor een maandblad, een schriftroman. Eis is dat het verhaal 23.500 woorden telt. Het is geen hoog literair gehalte maar wel leuk om te doen als je in staat bent om met die beperkte hoeveelheid tekst een goed en kant en klaar verhaal te schrijven. Bij uitgeverij Marken zijn ze altijd op zoek naar auteurs voor verschillende romans. http://www.uitgeverijmarken.nl/

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Hé Marlies. Wat voor verhalen bedoel je precies? Ik schrijf zelf voor een maandblad, een schriftroman. Eis is dat het verhaal 23.500 woorden telt. Het is geen hoog literair gehalte maar wel leuk om te doen als je in staat bent om met die beperkte hoeveelheid tekst een goed en kant en klaar verhaal te schrijven. Bij uitgeverij Marken zijn ze altijd op zoek naar auteurs voor verschillende romans. http://www.uitgeverijmarken.nl/

Ha Josje, mijn verhalen zijn zo tussen de 1000 en 5000 woorden lang, dus een stuk korter dan jouw 23000. Ik heb nog nooit verhalen van novelle-lengte geschreven, moet ik zeggen. Ze zijn altijd of kort of van roman lengte (80-90000 woorden). Trouwens, mijn verhalen zijn ook niet van (hoog) literair gehalte. :wink:

Ik zal eens een kijkje nemen op de site van uitgeverij Marken. bedankt voor de tip.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beetje een oud onderwerp, maar goed. Hoe zit het precies met het schrijven voor Uitgeverij Marken? Kun je zomaar teksten insturen, of krijg je een onderwerp toegewezen? Staat er ook een vergoeding tegenover?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Nou dan wordt het eens tijd om aan een van de wedstrijden van uitgeverij kontrast mee te doen. Ze hebben twee keer per jaar een wedstrijd. Je betaalt wel inschrijfgeld (ik dacht rond de 10 of 12 euro) maar daarvoor krijg je dan ook een boek waarin alle geselecteerde bijdragen staan, inclusief de jouwe hoop ik dan. Ongeveer de helft van de inzendingen wordt geplaatst. Enkele schrijvers mogen hun verhaal voorlezen tijdens de presentatie en kunnen een publieksprijs winnen." Hoeveel eer haal je daar uit? Je betaalt ervoor én zowat iedereen die zonder fouten schrijft komt erin. Publiceren heeft enkel zin als men je daarmee naar waarde schat. Kontrast is kennelijk al even oprecht als De vleermuis. Geldklopperij!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens op de site zou ik zeggen, Wuppie, en benader ze met je vraag. Daar krijg je voor betaald, ja. Er zijn 'hele volksstammen' die daar hun geld mee verdienen.