synopsis / personage's in filmscenario
Ik ben bezig met een scenario voor een film. Ik heb eerst een synopsis geschreven. Ik weet niet hoe uitgebreid het synopsis moet zijn. En ik heb een personage lijst samengesteld voor mijn scenario/film. Ik weet ook niet hoe uitgebreid de beschrijvingen van de personage's moeten zijn. Op veel site's heb ik gelezen dat je per personage het hele verleden moet beschrijven, kenmerken, eigenschappen etc. Dat heb ik ook gedaan.
Sommige mensen vinden mijn synopsis niet uitgebreid genoeg. Ze vinden dat er meer details in moeten. Maar voor zover ik weet moet een synopsis toch een kort, krachtig verhaal zijn? Gewoon een soort samenvatting als het ware?, van anderen hoor ik juist dat je het hele verhaal (synopsis) uitgebreid moet schrijven. En dan aan de hand daarvan het scenario moet schrijven.
Nu zit ik het dus maar op de gok te doen, en daar word ik niet zo gelukkig van. Over 2 weken krijg ik wel een boek over scenario schrijven: Kill Your Darlings. Daar staat wel alles in. Maar mijn filmscenario heeft wel haast, en als ik dat pas over twee weken ga doen, is het al te laat. Op internet valt er ook niet super veel te vinden. Ik heb al uren gezocht, maar het wordt mij dus echt niet duidelijk. Kan iemand mij helpen?
Groetjes, Layna
http://www.charlottedillon.co
Volgens mij als je op het
Alleen veel engelstalige
oke, ik begrijp je probleem,
Nee dat denk ik niet.