Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Balen man

Nee, dit is geen gedicht, maar een regel in een gedicht. Een gedicht voor 11 a 12-jarigen. Nu zeggen die kids waarschijnlijk niet 'balen man', maar wat zeggen ze wel? Ik kan niet echt op een vervangende zin komen. Jullie wel? Wie heeft er kids en schudt dit even uit de mouw?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Shitzooi! Vet balen! en klotezooi, klote of nou ja ik ga de rest maar niet opschrijven hier, hoor ik ook vaak. Niet normaal meer tegenwoordig! Dit is natuurlijk niet gepast in het gedicht want dat geeft niet het goede voorbeeld. enne.. ik heb geen kinderen hoor, maar wilde toch reageren.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He, dat is snel. Het probleem is dat het voor een gedichtenbundel is voor een uitgever en de opzet is dus dat het door alle gezindten in Nederland (ook die mensen die zich storen aan vloeken en grof taalgebruik) gekocht gaat worden. Dus het moet 'een beetje net' blijven. 'Shit' staat ook al in het gedicht met als alternatief 'ships'. (Ja, alles voor de kijkcijfers).

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
tering

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nondeju, vet erg. sodeju, gatverju, écht rot, écht vals, gemeen rot, gemeen... enz. Kinderen van tien mogen nog niet echt vloeken van thuis (hoop ik)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of kinderen nu wel of niet mogen van thuis mogen vloeken, ze doen het toch. Mijn neefjes van 6 en 8 leren van alles op het schoolplein....

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik weet niet of het nog kan, maar hier zeggen ze 'gierig' als ze ergens van balen, omdat ze iets niet mogen dan krijg je standaard het antwoord: 'gierig' kan natuurlijk ook zijn dat het alleen in de omgeving van Amsterdam wordt gebruikt.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hard voor je. dat is hier de vaste uitdrukking, Zjors. en chips, omat ze geen shit mogen zeggen. ja ja, ik leef nog;)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ondine, bij ons betekend 'hard voor je' ook balen, maar als ze het op een andere manier zeggen kan het ook 'lekker puh' betekenen. ik hou het bijna niet meer bij :(

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan 'hard voor me' dan ook? Het is in de ik-vorm geschreven. (Ja, ja, ik moet af en toe op bijles...)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat durf ik niet te zeggen Zjors. ik heb het mijn oudste nooit horen zeggen. als hij ergens van baalt, dan begint hij 'tjeezus' te roepen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat dacht ik al, hahahaha hij is nu aan het logeren, dus ik kan het hem niet vragen. Ik weet namelijk niet of je nog lang wilt wachten (hij is trouwens 12)

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitdrukking: Hard voor je, ken ik niet en met mij vrees ik vele andere noorderlingen. Balen man, vind ik nog niet eens zo slecht, dat begrijpt iedereen. Of: echt wel balen / vet balen oid. Met al te populaire woorden moet je denk ik oppassen, die raken weer uit de tijd. Maar misschien vind je dat niet erg.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vet is in ieder geval wel een populair woord onder jongeren, dus bv vet balen kan dan wel :) Of iets als 'lekker dan' ' heb ik weer' dat kan ook, maar ik weet niet hoe erg het gebaal is van de peroson ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn neefje is net uit de brugklas, en als mijn oom en tante niet in de buurt waren had hij altijd een bijzonder uitgebreide kennis van de verschillende benamingen voor edele delen. Afhankelijk van de context kan de jeugd niet alleen ergens van balen, maar kunnen ze ook flink genaaid zijn of hun dag is verneukt. Als ik eerlijk ben kun je volgens mij bijna geen verantwoord gedicht schrijven met straattaal zonder dat het braaf overkomt ... Vooral niet op die leeftijd, als de puberteit ze alle reden geeft om gorigheden uit te spuwen ... Verder is het een heel aardig neefje hoor :)