Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

help :-(

Ik weet het... er zijn al 100001 topics hierover geweest. maar mijn inspiratie is weg foetsie. Ik heb het laten verstoffen en het is dus nu gewoon weg. zelfs mijn journalistieke stukken zijn geforceerd... Ik baal als een idioot... ik WIL wel, maar alles wat ik op schrijf lijkt wel een opstel uit groep 3! help :-( (oefeningen van schrijvenonline zijn niet echt mijn ding....dus daar heb ik ook niets aan...)

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat probleem heb ik momenteel ook. Wat mij vorig jaar hielp, elke dag minimaal een uurtje schrijven en dat blijven bijhouden (was advies ook van een schrijfleraar). Ook al had ik een mindere schrijfbui. Ik heb mezelf een maand vakantie gegeven hiervan, en daarna is het misgegaan. Dat ritme terugvinden lukt me niet meer.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
precies, dat heb ik dus ook. Ging verhuizen, toen op stage en mijn hele ritme is compleet weg. Ik kan geen leuke vlotte zinnen meer neer zetten en mijn 'lezers' van mijn weblog zeggen "wat is dit nou weer?"

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zocht het even voor je op. Hopelijk kan je Engels: If you've ever met anyone "suffering" from writers block, they will tell you all kinds of stories of how they sit and stare at a blank paper or their computer screen and they just can't produce anything, no matter how much they try. If only they could, the implication is, they would produce masterpieces.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel herkenbaar, Luthien. Vooral als ik een tijdje niet heb geschreven, duurt het erg lang om er weer in te komen. Ik heb ergens een citaat gelezen dat mij dan altijd weer te binnen schiet: De grootste fout die een schrijver kan maken, is niet te schrijven. En Kees van Kooten heeft ooit gezegd: schrijven is een kwestie van blijven zitten tot het af is. Dat herken ik ook. Zo'n leeg vel papier, knipperende cursor... even koffie zetten. De tafel beter opruimen. Cd'tje aan voor de inspiratie. Nee, toch maar een ander muziekje... (en, schaam, patience op de computer spelen als ik het even niet meer weet) Ik hoop dat het snel weer terugkomt, Luthien. Maar het is toch altijd nog teruggekomen? Waarom nu dan niet. Geduld... (patience ;-) )

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Luthien, het enige advies dat ik je kan geven is: schrijven. Het is niet altijd een meesterwerk, maar als je eenmaal bezig bent komt het op een gegeven moment wel weer. Je grootste probleem, geef je zelf aan, is je ritme vinden. Dat lukt niet door er over te piekeren. gewoon aan de slag gaan, en dan zie je wel wanneer de muze je weer toe lacht. De rommel die er tussentijds uitkomt leg je maar aan de kant, wie weet blijkt het achteraf niet eens zo slecht, maar heb je nu gewoon even niet de juiste "bril" op. Soms is het materiaal dat je nu schrijft niet slecht, maar heel geschikt voor een rewrite in een later stadium, en dan is al het werk dat je nu doet niet eens voor niets. Tenzij je Truman Capote bent, zal het wel meevallen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lees je oude werk nog eens door. Als ik dat doe, krijg ik meestal meteen weer zin om te schrijven ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De keer dat ik een block had zette ik mijn vingers op de toetsen en begon gewoon -no matter what- iets neer te zetten. Gewoon beginnen. En eigenlijk schreef ik dan het mooiste verhaal dat ik heb, nl. 'Try again'. De eerste zin was geloof ik hetgeen ik net aan het doen was nl, neerzitten aan mijn computer. Dus het mag stom beginnen. Die eerste zin kun je dan gewoon schrappen nadien. 1 tip wil ik je wel meegeven. Begin pas met schrappen wanneer je klaar bent met schrijven. Altijd enkele woorden terugkeren om je fauten te ferbeteren, doet je aandacht verstokken. Het lukt je wel. Gewoon chillen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dankjullie wel voor de bemoedigende woorden...! inmiddels heb ik iets op papier dat beter is dan wat er een kwartier geleden uitkwam... en idd gewoon beginnen en gewoon doorgaan.... dus morgen weer een dag... ik geloof dat ik dat maar eens ga proberen cheops (voor stage) een half uur free writen... @ oscar, eigenlijk moest ik heel erg lachen toen ik op die link klikte... de site zei "te druk! probeer later nog een keer" de ironie... ik zeg ook tegen mezelf, ik ben nu te druk met stage, verhuizen bla bla bla ik ga straks wel schrijven...

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ oscar, wat is de titel...? dan kan ik het zelf even opzoeken. Met de link zegt bol nog steeds dat het te druk is

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg, Lúthien. Maar als je nu al beter schrijft dan gisteren komt het denk ik wel terug hoor ;)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben in twee maanden tijd wel vijf keer met vakantie geweest. Een luxe probleem natuurlijk. Maar het valt nu niet mee om verder te schrijven aan mijn manuscript. Ik denk dat wij schrijvers een ritme nodig hebben. Hoe langer we eruit zijn geweest, hoe langer het duurt om terug te komen. Ik eis van mezelf dat ik morgen minimaal 500 woorden op papier zet. Lúthien, lukt het schrijven al wat beter?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ aart, het lijkt nog steeds nergens naar.... maar we komen er wel... maar ik word er sjaggie van :P @ rosali, helemaal mee eens! Zoals ik zei het gaat iets beter. Ik heb nou mijn beste vriend gevraagd me over de mail opdrachtjes te sturen... dat is wel leuk! want je weet nooit wat je krijgt

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lúthien: The Artists Way - Julia Cameron (ja, die link, lachen. you get what you give, zeggen ze wel eens :P ;) )

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb het ook. Is echt goed. Het is eigenlijk een soort workshop tegen writersblocks ´alles uit je talent/fantasie halen´ die je thuis kan uitvoeren, zeg maar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat doet me denken aan die ene site die niet echt gebruikt wordt. Als we nu eens een woord per dag/week online zetten, en iedereen die wil schrijft er een verhaal rond en post dat op die site, ter beschikking voor anderen. Zo stimuleren we het ad libertum schrijven.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat boek klinkt interessant. Lukt het jou nu iets beter Luthien? Ik ben het nog steeds helemaal kwijt. Ik moet me nog steeds verzetten om dat ritme weer op te pakken en minimaal 1 uur per dag te gaan schrijven.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb soms fases dat ik compleet het spoor bijster ben en dat ik echt totaal nérgens inspiratie uit weet te halen. Maar hoe raar het ook klinkt; voor mij geld; hoe slechter ik me voel, hoe beter de teksten. En als ik me ontzettend goed voel in m'n velletje, dan begin ik gewoon letterlijk mijn gedachten op papier te zetten. Aan één stuk door ratelen en dan komt er vanzelf een leuk onderwerp... Is een tip van mijn oud-tekstcoach voor m'n shows... Wat ook nog wel eens wil helpen is een oude tekst teruglezen en het uitbreiden. Na een tijdje heb je een compleet ander verhaal, en meestal komt het nog een stuk sterker uit de hoek! Hoop dat je hier wat aan hebt :) Mark.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zeg NaNoWriMo ;) ´prut´tel jezelf leeg, en daarna heb je geen drempels meer !

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ nenko, ik ben mn ritme nog steeds kwijt... toen ik em bijna had kreeg ik iets niets leuks te horen en nu ben ik em weer kwijt!