Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraagje

Ik heb een vraag: is het mogelijk dat ik als 14-jarige schrijf voor volwassenen? Of eigenlijk, dat ik geen kinderboeken schrijf en 'echte' boeken schrijf? Is dat goed, is dat mogelijk?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij zou dat heel erg aan het onderwerp liggen. Het lijkt mij niet echt overtuigend om over en voor volwassene te schrijven. Je kunt je als volwassenen wel inleven in een kind (dat heb je zelf meegemaakt) maar als kind je inleven in een volwassene dat gaat volgens mij niet zonder dat je het zelf bent.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het er wel vanaf hangt waarover je schrijft en hoe je dat doet, maar helemaal onmogelijk lijkt het me niet. Er zijn immers ook zangers die als kind of jongere beginnen en volwassenen aanspreken. Houd wel een thema aan dat bij jezelf past, zou ik zeggen. Zelfs op de basisschool kom ik soms bij filosofie kinderen tegen die zo'n uitgesproken en doordachte mening hebben over iets, dat ik me kan voorstellen dat je best iets te melden kunt hebben in de volwassenwereld. Maar nogmaals, probeer in je schrijfsels dan niet om te doen alsof je volwassen bent, want dat kan wel eens anders uitpakken dan je had gehoopt.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wat ik bedoelde met het onderwerp waar het over gaat. Als je iets te melden hebt inderdaad dan zou het kunnen. Maar ik denk dat het moeilijk is om niet over te komen als een volwassene.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het nogal feitelijk houdt met enige diepgang, kan het volgens mij wel. Ouwelijke stijl, het kan best iets origineels zijn!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Job: Of eigenlijk, dat ik geen kinderboeken schrijf en 'echte' boeken schrijf?
Volwassenboeken echte boeken? Kinderboeken zijn ook echte boeken hoor!! Je kan natuurlijk ook een kind allerlei dingen laten meemaken die alleen voor volwassenen zijn geschikt om te lezen. Maar dan moet je wel een volwassen schrijfstijl hebben. (dit heb ik al geprobeerd maar ik heb - gelukkig - geen volwassen schrijfstijl, dus ik hou het bij andere dingen die wel geschikt zijn)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer het gewoon en laat het daarna aan volwassenen lezen. Door wat ik toe nu toe van je gelezen heb (toegegeven, niet zoveel), neig ik naar zeggen "oefen nog een paar jaar".

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal inderdaad nog veel moeten oefenen eer ik iets fatsoenlijks op papier kan zetten, inderdaad. Maar dat deert me eigenlijk niet zoveel; zolang ik er plezier aan beleef en ik de schoolkrant zo af en toe verrijk doe ik niemand kwaad, wel? Maar hoe lost bijvoorbeeld Aart dit op?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Job.: hoe bedoel je, wat los ik op? Genoeg oefenen voor ik iets goeds kan schrijven? Ik snap het ff niet. Uitleg graag :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat doe ik niet hoor... het zijn alleen de onderwerpen, gezien door de ogen van een kind van een jaar of 8-10. Dat is genoeg. En of het boek ooit uitgegeven wordt zie ik nog wel als het af is :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Job, waarom zou je niet beginnen met kinderboeken? Dat zal toch meer aanleunen bij je leefwereld, niet? (En ik kan Aart bijtreden, kinderen zijn een kritisch publiek dus waarom zouden kinderboeken geen echte boeken zijn?) Als dat lukt zal de stap naar volwassenboeken minder groot zijn.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blinker: moet je natuurlijk wel een schrijfstijl hebben die bij volwassenboeken past. Die van mij is dat echt niet, veel te kinderlijk. Maar daar geniet ik echt van!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ook! Ik ben verslingerd op kinderboeken, daar kan je (in tegenstelling tot volwassenboeken) immers uw fantasie nog eens gebruiken ...). Misschien een gedurfde en beledigende vraag (vat het alstublieft niet zo op) maar welke bekende/onbekende schrijfsels van uw toetsenbord stoten deze (of ten laatste volgende maand) Kruistocht in spuikerbroek van zijn troon?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen. Ik heb nog niets laten uitgeven. Ik ben trouwens sowieso van plan om toch door te gaan met schrijven voor volwassenen. Laatst heb ik weer een boek van Thea Beckman opgepakt en het viel me op dat ik het eigenlijk niet meer de roem toedichtte die ik het vroeger wel toedichtte. Ze is nog steeds de beste kinderboekenschrijfster, maar ik kan me gewoon niet meer vinden in zo'n taalgebruik.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn langste verhaal natuurlijk!! Minstens 3 delen, misschien 5 anders worden de delen te dik (ben nog volop aan het schrijven en dat gaat nog wel een paar jaar duren) - maar het is zo mooi... echt, ik kan beginnen met lezen en vergeten dat ik eigenlijk verder wou schrijven. Dat stoot Kruistocht In Spijkerbroek absoluut van de troon - tjonge wat een eigendunk -. Die troon is voor mijn verhaal!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hoop ik niet nee :) gewoon Aart blijven. Wel uitgeven onder een pseudoniem als dat ooit gaat gebeuren tenminste.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oude versie van de inleiding en een stukje van hoofdstuk 3 staan erop. Er zit allebei al een slotje op dus je kan niet meer reageren. Maar je kan me wel een pb-tje sturen ;)