Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Korte of lange gedichten?

Voor dit forum zat ik op een ander schrijversforum en daar poste ik ook regelmatig gedichten. Maar de mensen op dat forum vonden mijn gedichten te lang en hadden liever dat ik gedichten schreef van 2 korte coupletten. Ze zeiden dat als je een lang gedicht had je dan je concentratie kwijt was met het lezen ervan, maar ik vind niet dat je dat zomaar kan zeggen. Als ik een gedicht voor iemand schrijf doe ik dat vanuit mijn hart en soms zijn dat 5 coupletten en soms 3. Dat verscheelt natuurlijk per gedicht. Sommige gedichten zijn lang mooier en andere korter. Maar ik vroeg me af wat jullie beter vonden... korte of lange gedichten? OF maakt het niet uit?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat mij meer om de inhoud dan de lengte (ik noem hier songteksten ook even gedichten). Als je je verhaaltje kan vertellen in één coupletje van 4 regels, mij best, maar breidt het dan ook niet verder uit; maar als het niet korter kan dan 6 coupletten, echt niet korter kan, is het ook goed. Kortom: mij maakt het niet veel uit wat betreft de lengte :P elk gedicht heeft aan zijn eigen lengte genoeg.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De kunst van dichten is denk ik, zoveel mogelijk zeggen in zo min mogelijk woorden. Maar een lang gedicht kan best mooi zijn hoor. Songteksten zijn soms ook niet zo kort en zijn ook soort gedichten. Songtekst schrijven misschien meer iets voor je? Ik noem maar wat.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het beste gedicht dat ik ken is Paradise Lost van John Milton, en dat is meer dan 200 pagina's. Ik zou zeggen: pas je niet aan aan het concentratievermogen van bepaalde anderen; zij zijn kennelijk toch niet je ideale lezers. Kijk naar de dichters die voor jou het meest belangrijk en overtuigend zijn en kijk hoe lang hun gedichten zijn.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je gedichten goed zijn, maakt het niet uit hoe lang ze zijn. Dat vind ik tenminste. Commentaar krijg je toch.