Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inspiratiebronnen

Ik wil dolgraag liedteksten schrijven, alleen er is een probleem.. Waar haal ik die inspiratie vandaan?! Ik heb heel vaak wel een onderwerp en een paar zinnen, maar op den duur kom ik vast te zitten of vind ik dat mijn teksten niet te begrijpen zijn. Ik zou graag van de songwriters onder jullie willen horen hoe jullie inspiratie krijgen. Thanks a Latté! :)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hey, welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met liedjesteksten. dat loopt meestal uit de hand bij mij, mede dankzij de enorme vrijheid die je daarbij hebt. Maar goed. Ik haal mijn inspiratie voor al de rest dat ik schrijf gewoon recht uit mijn dagelijks leven: De sterren, een of andere frustratie, een watervalletje, de maan, de bomen, enfin natuur algemeen, liefde/woede, you name it. Alles is goed. Wat voor muziek doel je eigenlijk op? ik vind de teksten van mike shinoda (linkin park/fort minor) enorm inspirerend. Ook moby kan er wat van. En voor de rest... schrijf naar je gevoel. Gebruik alles wat je nauw aan het hart ligt, en vooral aanvaard je eigen gevoelens zoals ze zijn. Kijk niet naar de maatschapij, maar wees echt. Hiermee bedoel ik dat het bijvoorbeeld niet meer dan normaal is dat je af en toe 'kwaad' bent, een down periode hebt, hoewel dit maatschappelijk minder aanvaard is. Ik doel er eigenlijk maar op dat dit allemaal inspiratiebronnen kunnen zijn. Hoop dat je er iets aan hebt ;) trouwens, een hele mooie tekst van fort minor is 'kenji' en 'right now'. Een aanrader om eventjes te lezen, just to check ;)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boekje 'Song -en liedteksten schrijven' van Yke Schotanus, is misschien een tip. Succes!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker