Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

M&M's

Kan ik de naam M&M's wel gewoon in mijn ms gebruiken? Of mag dat niet?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die M&M's worden uit een winkel gejat omdat de hoofdpersonen ze zo lekker vinden, is dat een negatieve context? :P

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Joh Aart, ik zie dat krantenartikel al voor me: M&M's GEJAT! WIJ (?) GAAN ZE VOLGEN! Wat een reclamestunt! Ook voor de winkelier trouwens.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus als het positief is, vindt men het prima, maar als het negatief is (ze smeert al jaren oil of olaz op haar gezicht, maar ziet er nog steeds uit als een oud appeltje) dan mag dat niet. Tsss. Wat is er gebeurd met dichterlijke vrijheid?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okee, dan blijf ik de M&M's gebruiken. Was al bang dat ik gewoon over 'chocola' moest gaan schrijven :)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik hier zo moeilijk aan vind, is dat mijn personages en plaatsen niet echt bestaan, maar sommige van de producten en winkels wel. Meisje woont bijvoorbeeld in Kerkdam, een fictieve stad, maar gaat daar naar de Hema. Die hebben natuurlijk geen filiaal in die stad.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met negatieve contexten pas ik zelf liever altijd op. Je weet maar nooit waar sommige grote bedrijven toe in staat kunnen zijn. Misschien is het wel te ver van mij gezocht. Fictieve en echte winkels mag je door elkaar gebruiken. Een Hema zou ik beter vinden werken dan fictief een winkel bedenken die eigenlijk hetzelfde is. Het wekt ook gelijk een beeld als iemand naar de Hema gaat. Zelf heb ik ook bestaande poppodiums in mijn verhaal, maar ook een fictief café en restaurant bedacht.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja nenko, ik vind Hema ook een sterker beeld. Ik kan wel uitleggen dat ze naar een winkel gaat die van alles verkoopt en vooral goede rookworsten heeft, maar als die al bestaat (zij het niet op die plek), werkt dat honderd keer beter. Alles wat sowieso aanwezig is kan je denk ik het best gewoon gebruiken. Alleen hetgene wat er niet is, moet je bedenken.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had laatst ook al een merkwaardige zin in Sinterklaas, en niet alleen om de chocoladeletters. Komt vast door het slechte weer.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, die hemachocoladeletters, Ik heb ooit in een chocoladefabriek gewerkt en daar werden die hemaletters gemaakt, supervers en heel de werkdag mochten we ze eten. jummie jummie. Het is ook wel sinterklaasweer nu.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Werd je niet ziek van die chocolade Nenko en kwam je geen kilo's aan dan? Zie ik jou al van de lopende band eten. Ken je die episode bij Lucy Ball, met die chocoladebonbons die niet in het doosje passen? Dat ze ze maar gaan opeten? En het niet bij kunnen houden? Deed jij het ook zo, Nenko?