Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

therapeutisch van me afschrijven met een knipoog. Feedback anyone?

Haai mensen, Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om te gaan schrijven (niet echt een openbaring, anders zat ik niet op dit forum..) Ik heb in de loop van mijn 22-jarig durende leventje al het één en ander aan psychische problemen en tegenslagen gehad en ik bedacht dat ik dat maar eens lekker van me af moest schrijven, want onderhand wordt ik gillend gek! Dit wil ik dus doen in verhaal vorm. Ik kwam er steeds niet aan toe, omdat ik geen begin wist en het vooral niet zwaar wil maken, maar juist luchtig, met wat humor en lekker synisch, want dat ben ik nogal.. Dit vooral om het voor mijzelf makkelijker te maken om er mee om te gaan, doordat het op zo'n manier minder heftig en zogenaamd 'zielig' is zeg maar. Gister ben ik dus 'onslagen' en kreeg inspiratie voor het begin (elke negatieve kant heeft ook een positieve). Ik wil beginnen op het moment dat ik wordt onslagen (ik was psychisch en emotioneel niet berekenbaar, vond men) en vanaf dat punt beschrijven hoe ik mijn plotselinge vrij tijd ga invullen en dergelijke. Ook wil ik mijn gesprekken met mijn therapeut hierin verwerken. Ik weet dus ook niet waar dit 'verhaal' heen gaat, ik zie wel hoe de wind waait, maar ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Het is dus niet zo zeer een autobiografie, maar eerder een manier om mijn ei kwijt te kunnen op een leuke manier. Ook wil ik het graag aan mensen om mij heen laten lezen zodat ze een beetje een idee hebben wat er in mijn hoofd omgaat... Ik hoop op reacties en ik wil ook graag stukjes plaatsen zodat ik feedback kan krijgen op mijn schrijfstijl. ( Zou natuurlijk leuk zijn als het voor andere ook een beetje lekker wegleest!) Groetjes Az

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet zo goed wat je vraag nu is. Is het een goed idee? Natuurlijk, het lijkt me dat je een prima manier hebt gevonden om alles op en rijtje te krijgen. Ook je positieve insteek zal daarbij helpen, van gezeur wordt niemand beter. Je hebt al goed nagedacht over een start en een structuur. Dat je het einde nog niet weet geeft niets, als je maar een idee hebt waar je heen wilt. Zoals ik het nu lees wil je het voornamelijk voor jezelf en naasten schrijven. In dat geval zou ik zeker zeggen; zorg dat je er plezier in hebt en maak je in het begin niet te druk over technische zaken. Die leer je al doende. Alvast twee teksttips; in je bovenstaande tekst gebruik je veel haakjes. Dat leest niet echt prettig. Hetzelfde geldt voor zinnen met heel veel komma's erin. Dan moet je lezer even teruglezen om de juiste stukken zin bij elkaar te zoeken en leest íe dus niet door. Stukjes plaatsen kan je in de boekpresentatie doen, heb je daar al gekeken? En alle andere technische vragen, stoute zinnen en wegglippende woorden meldt je gewoon lekker hier. Er zitten een aantal mensen met auto-biografie schrijfkennis op het forum. Succes, in elk geval!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gooi het er maar uit! Gewoon lekker beginnen, geen remmen, schrijven! Inderdaad: misschien wil je ons iets laten lezen bij de Boekpresentatie. Ik ben benieuwd.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het helemaal met Marriejeanne eens en als jij ook het gevoel hebt dat het jou zal helpen, moet je het zeker doen. Veel succes en ik ben benieuwd naar je eerste fragment ervan.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ook.