Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boekreviews is van start

Ik hoop dat ik het goed plaats op de nieuwe website van schrijvenonline.org. Het is erg mooi geworden. Ik wil graag een nieuwe website presenteren: Boekreviews.nl! Dé website vol objectieve boekrecensies is online! Vanaf 1 mei zijn recensies van de nieuwste boeken uit diverse genres te vinden op een overzichtelijke en complete website: Boekreviews.nl. Eindelijk een website waarin alle genres aan bod komen; niet eerder in Nederland te vinden. Naast boekrecensies biedt Boekreviews tevens verrassende interviews met vooraanstaande Nederlandse auteurs, zowel debutanten als auteurs die al geruime tijd meedraaien in de schrijverswereld. Te denken valt aan Esther Blinker, Jean-Paul Arends en Anita Verkerk. Voor informatie over de auteur is er natuurlijk het auteursprofiel met alle benodigde informatie. En dat is niet alles: regelmatig is er een leuke column te vinden van een bekend auteur, exclusief voor Boekreviews! Maar ook de bezoeker heeft genoeg te zeggen. Op elke recensie kan gereageerd worden. Natuurlijk kan de lancering van de website niet onopgemerkt voorbij gaan. Bezoekers die de website bezoeken maken kans op de nieuwste titels van toonaangevende uitgeverijen als The House of Books, De Fontein, Sirene en vele anderen. En dat alleen al door het invullen van de maandelijkse prijsvraag. Bij de lancering worden meerdere titels verloot, dus een bezoek is zeker de moeite waard. Om een kijkje te nemen: Klik hier

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Objectieve recensies? Is dat niet een contradictio in terminis? Er staan ook nog wat fouten op de site trouwens, erg slordig: http://www.boekreviews.nl/auteurs/pagina/bekijken… <-- het is bijvoorbeeld Pratchett. Wat ook keigroot ernaast op de boekcover staat. Ook doet de link "Waarom aanmelden" het niet. Nou ja, er moet dus nog nog wat aan gesleuteld worden, maar ik vind het wel een grappig initiatief. Ik ga later nog wel eens kijken als er meer boeken op staan (een teller ergens op de homepage zou wel leuk zijn ;)).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraagje: zijn er uitgevers aan deze site verbonden? Bijvoorbeeld als sponsor? Of is het een geheel onafhankelijke site? Ook ben ik benieuwd hoe de columnisten ('bekende auteurs') geworven worden?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eerst even de fout herstellen. Verder moet er nog veel aangebouwd worden (bijv. zoekfunctie). Toch is het voor ons belangrijk om voor het publiek open te gaan. Recensies zijn objectief gemaakt, ofwel uitgevers hebben geen bepalende rol in onze recensies. Boeken worden dus beoordeeld op de inhoud. Natuurlijk is een recensie altijd subjectief, het blijft een mening maar wel een mening op basis van inzicht en ervaring. Niet op basis van of het een grote uitgever is. Auteurs kunnen via de uitgever gevonden worden. Of door de auteur zelf te bereiken. De website heeft wel een sponsor, genaamd Zenda. Deze is niet uit de boekenwereld maar uit de hostingwereld. Een sponsor in de naam van een uitgever is natuurlijk een beetje vreemd. Hoe kun je dan objectief zijn? Verder kunnen alle uitgevers een plaats krijgen op Boekreviews. We hebben al veel aanmeldingen en zoeken natuurlijk nog steeds door naar uitgevers. We moeten alleen wel een selectie maken, want ons team is helaas geen honderd vrijwilligers.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjoerd schreef: "De website heeft wel een sponsor, genaamd Zenda." En jullie verdienen aan de verkoop van boeken via bolcom en aan de bedrijven die in de nieuwsbrief adverteren. Op zich niets mis mee, maar ik snap nooit waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je antwoord, Sjoerd. En de columnisten (bekende auteurs)? Vertel daar eens iets over? Ik vooronderstel dat bekende auteurs geen vrijwilligers zijn? Hoe nodig je ze uit voor een column? Is niet kritisch bedoeld, ik ben er nieuwsgierig naar.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog één, niet kritisch bedoeld maar gewoon een vraagje; ik mis het kopje literatuur. Komt daar ook aandacht voor? Er komt veel moois uit maar het is moeilijk te vinden in die overvloedig stroom aanbod in boekwinkels en bol.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Eliza Verdienen in de boekenwereld... dat is heel schaars. De opbrengsten van verkoop zijn op dit moment 0 en ik hoop in toekomst wel een beetje winst maar verwacht dit weg te strepen tegen de hosting, aangezien het dataverkeer flink zal toenemen en we veel plaatjes hebben. @ Marriejeanne. We hebben al enkele leuke namen gestrikt die eenmalig of meerdere malen willen schrijven voor boekreviews. We hopen natuurlijk op vrijwillige basis. Misschien in de toekomst betaald uit een potje. Belangrijk zal worden hoe het publiek naar Boekreviews kijkt en of het gewaardeerd wordt. @ Ceridwen Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met literatuur? Bedoel je hier een speciaal genre mee of een greep uit alle boeken die uitkomen? Op boekreviews streven we ernaar een aantal genres te voorzien van de nieuwste boeken.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjoerd, Dataverkeer, plaatjes?? Hoe dom denk je dat ik ben. Hosting is niet zo duur. Ik heb zelf een zeer goed lopende site gehad (met plaatjes) en was iets van 100 euro per jaar kwijt. En Zenda waar jullie bij zitten, rekent maximaal € 16,80 per maand. En qua omzet. Effe het partnerprogramma van bolcom erbij gepakt: http://www.nl.bol.com/intershoproot/eCS/Store/nl/… Nogmaals, het is logisch dat je geld wilt verdienen met de site, maar houd andere mensen niet voor de gek.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, inderdaad, ik betaal 7 dollar per maand plus een extra domein en daar heb ik 350 GB HDD ruimte en 3500 GB dataverkeer voor. Dat heb ik er makkelijk uit met mijn google-adsense programma en dan heb ik niet eens een goedbezochte site ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ceridwen Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met literatuur? Bedoel je hier een speciaal genre mee of een greep uit alle boeken die uitkomen? Op boekreviews streven we ernaar een aantal genres te voorzien van de nieuwste boeken. Nou moe. Was het nu zo'n stomme vraag? Valt toch wel mee dacht ik. Ik bedoel literatuur, als in Bernlef, Grunberg, Mak, Campert. Literaire romans. Maar je vraag is al voldoende antwoord. Overigens, als niemand iets verdient in de boekenwereld, waarom kost een boek dan 16 euro? Volgens mij verdienen alleen schrijvers niets.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Ik vind deze website een erg leuk initiatief van Sjoerd en het ziet er ook geweldig uit! En wat de bekende auteurs betreft: ik spreek hier voor mezelf natuurlijk :-) Ik heb vrijwillig een column aangeleverd, een interview gedaan en binnenkort kun je mijn nieuwste roman Romance in Toscane ook winnen! Ik vind het een geweldig initiatief, omdat ook het populaire genre nu eens aan bod komt.