Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

het vertelspel: inspiratiebron voor creatief schrijven!

Wie kent het vertelspel? Ik zoek mensen die het KLEIN vermakelijk 1001 verhalen-vertelspel ook gebruiken.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Het is me niet helemaal duidelijk wat het doel is van dit bericht? Probeer je Vertelspel aan te prijzen? Je bent toch gelieerd aan vertelspel.nl? Daarnaast is het niet de bedoeling om een bericht vier keer te plaatsen, maar misschien is dat een foutje.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil best even rondneuzen op vertelspel, maar Annemariet, graag iets meer. Wie zoek je, waarom en wat wil je weten. Of wil je het gewoon even onder de aandacht brengen?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps... is mijn bericht vier keer geplaatst? Sorry Dries, dat was inderdaad helaas een foutje! Doel van mijn bericht? Ik wil graag mijn enthousiasme over al die mogelijkheden rond het verhalen-vertelspel delen met anderen en het daarbij ook toegankelijk maken voor anderen. Dit is een spel zonder tegenstanders!!! Het is voor mij geen commercieel product. Het is meer gericht op de verwezenlijking van een idee, een persoonlijk ideaal. Ik zie zelf zoveel mogelijkheden voor gebruik van de kaarten en ben erg benieuwd of ik tot een kleine selecte groep behoor of dat er een breder draagvlak is voor deze vorm van spelen met taal. Ik weet nu al wel (eigen ervaringen) dat bijvoorbeeld kinderen op de basisschool het heel leuk vinden om ermee te spelen en er ook veel aan hebben. Leerkrachten zijn ook enthousiast. Maar hoe zit het verder met de vakdocenten Nederlands, docenten PABO of journalistiek, of cursussen creatief schrijven, aspirant-schrijvers etc? Je ontdekt de waarde en mogelijkheden beter als je hoort en ziet wat er zoal met de kaarten gedaan is. Het gebruik moet toch "via-via" gaan. En misschien kan dit zo via schrijvenonline? Ik wil graag ervaringen en ideeën verzamelen waarmee ik een toegankelijke inspiratiebron kan creeëren voor mensen die, net als ik, gefascineerd zijn door de rijkdom en mogelijkheden van het spelen met taal. Met de 48 woordkaarten zijn 20.736 woordcombinaties mogelijk. Als een kop boven een krantenbericht. Dus: heel veel titels voor verhalen! Het lijkt mij o.a. ook een geweldig idee om een aparte verhalen-website te ontwikkelen. Diverse titels met daaronder per titel hele verschillende soorten korte verhalen geplaatst. Een inspiratiebron hiervoor is voor mij o.a. Queneau met het boek "Stijloefeningen", een (naar mijn mening) veel te weinig gebruikte (of vergeten?) inspiratiebron (in het onderwijs) voor taalliefhebbers. Kortom, ik zoek medestanders, mensen die houden van spelen met taal en hun ervaringen en creatieve ideeën graag willen delen met anderen. Mensen die met mij mee willen denken en doen. :) Annemariet