Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zomaar een vraagje aan iedereen

Hallo iedereen, ik had een boek geschreven. dat had ik voor een jongen geschreven. de bedoeling was dat ik het naar een uitgever zal sturen, maar ik had het al naar die jongen doorgestuurd via de mail. Hij heeft het aan al zijn vrienden gelezen en aangezien het over hem en nog wat vrienden van hem ging zijn ze natuurlijk boos op mij. Nu is mijn vraag of het wel verstandig is om het boek nog naar een uitgever op te sturen of dat ik beter mijn andere boek kan opsturen want wel gewoon fantasie is en over niemand bestaand gaat. wat vinden jullie? groetjes Anna

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik je vraag met een wedvraag beantwoorden: Wat was je doel met het schrijven van dat boek? Misschien is het doel wel overeind gebleven en kun je het - met eventueel aanpassingen - aslnog best naar een uitgever sturen. Dat wil immers nog niet zeggen dat het direct al in de winkels ligt maar het antwoord van een uitgever (na lezing van je manuscript) geeft je in elk geval een indicatie over je verhaal en je schrijfvaardigheid. Later - stel dat ze het willen uitgeven - kun je met de redacteuren overleggen over pseudoniemen voor de hoofdpersonen en dergelijke.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Was de inhoud zo schokkend? Kun je de boel niet een beetje ombouwen? Of inderdaad wat marriejeanne schrijft: pseudoniemen.

Bij dag en nacht, bij zon en regen
kom je leuke dingen tegen.
(Dr Seuss)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het doel van het boek was om de jongen te vertellen hoeveel ik al die tijd van hem heb gehouden en ik wilde hem graag de waarheid vertellen, want zijn vrienden gebruikte hem. Die vrienden van hem zijn natuurlijk boos omdat ze er zelf in voorkomen. Ik heb de namen van iedereen wel veranderd in het boek, maar de gebeurtenissen zijn natuurlijk herkenbaar voor anderen. Mijn eigen plan was om mijn tweede boek (wel helemaal bedacht) eerst op te sturen en dan later ooit nog wel te kijken om het andere boek op te sturen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, @nn@, iedereen ziet de wereld anders. Misschien beseften die vrienden wel niet dat ze hem gebruikten, misschien vond de jongen voor wie je het schreef het niet erg om zijn vrienden te helpen. Of wie weet wisten de vrienden het dondersgoed, en probeerde jouw vriend zich uit de situatie te worstelen. In alle gevallen is het niet leuk als iemand ineens een levensgrote spiegel ophoudt en zegt, 'kijk, zo zie ik je nu.' Dat levert schrik en verzet op. Maar gebeurd is gebeurd, gedane zaken nemen geen keer, jammer en nu moeten we allemaal weer verder. Pak je zelfverzonnen boek, maak het af, stuur het op en ga verder met wat nieuws. Bekijk dit boek nogeens over een lekkere lange tijd, dan sta je er vast weer veel minder emotioneel tegenover en kan je veel beter bekijken of het geschikt is voor een groter publiek. Sterkte.