gedichten zonder prenten
ik weet niet of ik het hier mag neer zetten, maar ik heb een vraag.
Na twee jaar gepruts en een heuse speurtocht in mijn brein, is het met achthonderd gedichtjes wel duidelijk nu welke weg ik wil gaan. Gedichten schrijven dus, (gedichtenbundeltjes en verhaaltjes in dichtvorm)
Maar nu mijn vraag: moeten die altijd met prentjes uit gegeven worden? Dat wordt wel duur voor de koper, omdat ik ze uitgeef met bookmundo. Op instagram zetten lukt niet meer want mijn account wordt door de beheerders geblokt, zogenaamd omdat ik ooit eens weg geweest zou zijn (wat dus niet klopt, maar bon)
Vriendelijke groet,
Birgit De Grieze
ps. ter info: een dierenboekje welk ik uitgegeven heb via hen heeft wel al 26 kopers opgebracht, maar die verkoop ligt nu dus weer stil. Daar stonden veertig gedichtjes in, met prentjes.

Hmm... Ja, prenten zijn…
Hmm... Ja, prenten zijn natuurlijk wel erg leuk, en voegen veel toe voor jonge lezers. Je schrijft voor kinderen, toch?
Ik zit even te denken, en waar ik ruimte voor aanpassing zie, is het aantal gedichtjes & prenten. Veertig is best veel, voor één geïllustreerd boekje. Misschien kun je een uitgave uitbrengen met wat minder, vijftien, hoogstens twintig gedichten & prenten. Dat lijkt me een heel redelijk aantal, en dat helpt je denk ik om de drukkosten lager te houden.
Natuurlijk wil jij als schrijver het liefst zo veel mogelijk met de wereld delen, maar: schrijven is schrappen. Selecteer de vijftien beste, of best-bij-elkaar-passende gedichten, en breng die aan de man. Liever dan een grote greep waar minder samenhang in zit.