Lid sinds

4 weken 1 dag

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfovernachting tips?

21 augustus 2024 - 17:00

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een weekend alleen weg te gaan om aan mijn boek te schrijven. Ik ben moeder met twee jonge kinderen en heb echt even een keer tijd met volledige schrijffocus nodig. 

Ik ben benieuwd naar tips voor locaties waar andere schrijvers graag verblijven als ze in alle rust willen kunnen schrijven.

Bedankt alvast!

Lid sinds

4 weken 1 dag

Rol

  • Gewone gebruiker
21 augustus 2024 - 21:18

Haha dat is een goede reactie! Hoewel ik het liefst kies voor de tip in Wenen… Doe (helaas) toch maar in Nederland, benieuwd naar die in Den Haag. ;)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 augustus 2024 - 10:47

 

Den Haag heeft Lola's Bikes & Coffee, met een geweldige rommelige achtertuin waar tafeltjes staan. Oh, en Bookstor, een café-en-boekwinkel waar altijd wel schrijfvolk neerstrijkt. Dichterbij het Binnehof heb je Café Almondo waar je op de tweede verdieping met leuk uitzicht zit. Of je gaat aan het strand zitten in Scheveningen ^.^

Leiden heeft superschattige boutiquehoteltjes als je daarvan bent, maar veel café daar hebben een beetje laptopbeleid ingevoerd omdat het te bont werd. Je ik wel altijd nog terecht kan in het café van het Rijksmuseum van Oudheden, en dat van de Hortus Botanicus, of Bar Lokaal buiten lunchtijden. De Bagels&Beans is er wel nog heel chill (die aan de Maarsmansteeg, niet de Haarlemmerstraat). Elke mogelijke wandeling door Leiden is mooi.

In Antwerpen, ook best dichtbij, heb je Cosimo en Café Boekowski als je schrijfplekjes nodig hebt, of je kunt met je schrijfschrift gewoon neerstrijken aan de kade van de Schelde. Vermijd het historisch centrum, behalve voor wandelingetjes - toeristensfeer daar in cafés.

Als je ooit met de trein in Londen aankomt kan ik je ook nog aanraden om in de British Library (naar Pancrass International Train Station) te gaan zitten, overal schrijfplekjes midden tussen de oude manuscripten.