Start » Forum » Het schrijfproces » Overig » Een naam voor mijn volk

Een naam voor mijn volk

6 reacties [Laatste bericht]
fantasybyJuul
Laatst aanwezig: 2 dagen 17 uren geleden
Sinds: 8 Jul 2019

Een naam voor mijn volk

Ik zoek een naam voor het volk van mijn land. Het land zelf heet Droomvuurwoude. Er wonen niet echt mensen, maar feeën, faunen, heksen en andere rare wezens. Het verhaal speelt zich af een paar honderd jaar geleden. Er is veel natuur en grote bossen. Help! heeft iemand een idee hoe ik dit volk zou kunnen noemen? Alle ideeën zijn welkom!

Reacties

Renske53
Laatst aanwezig: 1 dag 3 uren geleden
Sinds: 5 Aug 2019

De droomvuurders

De dromers

De vuurders

Droomwezens

Vuurwezens

de Woudenaren

Even snel getypt maar misschien ter inspiratie al zal je vast zelf ook wel op deze woorden zijn gekomen smile

“Well, maybe it started that way. As a dream, but doesn’t everything? Those buildings. These lights. This whole city. Somebody had to dream about it first.”

janpmeijers
Laatst aanwezig: 14 uren 29 min geleden
Sinds: 8 Mrt 2013

fantasybyjuul,

Citaat:

...maar feeën, faunen, heksen en andere rare wezens.

Er is naar mijn idee dan geen sprake van één volk. Immers een fee is een mythologisch (Keltisch) vrouwenfiguur. Een Faun is een mythologisch (Romeins) figuur met bokkenpoten en verder een mens, meestal een man. Heksen zijn mensen m/v aan wie (soms) bovennatuurlijke krachten worden toegeschreven zonder dat daar een bewijsbare grond voor is. Kortom, je maakt gebruik van bestaande typeringen, waarom zou je al die figuren met één naam willen benoemen?

Yrret
Laatst aanwezig: 2 uren 53 min geleden
Sinds: 16 Jul 2012

Volk.

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

fantasybyJuul
Laatst aanwezig: 2 dagen 17 uren geleden
Sinds: 8 Jul 2019

@janpmeijers deze wezens leven samen in één land en de koning moet ze kunnen aanspreken.

@Yrret en @Renske53 Ik heb er helemaal niet over nagedacht om het lekker simpel te houden. Dank jullie wel!

janpmeijers
Laatst aanwezig: 14 uren 29 min geleden
Sinds: 8 Mrt 2013

fantasybyjuul

Citaat:

@janpmeijers deze wezens leven samen in één land en de koning moet ze kunnen aanspreken.

De koning zal het in dat geval hebben over onderdanen, burgers of bewoners van Droomvuurwoude - om elk onderling onderscheid te vermijden.

Yrret
Laatst aanwezig: 2 uren 53 min geleden
Sinds: 16 Jul 2012
janpmeijers schreef:

fantasybyjuul

Citaat:

De koning zal het in dat geval hebben over onderdanen, burgers of bewoners van Droomvuurwoude - om elk onderling onderscheid te vermijden.

Doet mij denken aan;

Máxima schreef:

Nederland is veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. 'De' Nederlander bestaat niet.

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

Lees Schrijven Magazine
  • Schrijflessen van thrillerkoning Stephen King
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Schrijven als Stephen King? Lees schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!