Feedback verwerken of een nieuwe start?
Aangezien ik nog maar sinds kort schrijf, ben ik nu voor het eerst aangeland op een splitsing in de weg. Ik weet nog niet zo goed welk pad ik nu zal bewandelen.
Ik kan de waardevolle feedback die ik hier kreeg, gebruiken om mijn boek te herschrijven. Dat ben ik ook zeker van plan, omdat ik het mezelf (en mijn personages, die ik al geruime tijd 'ken') verplicht ben. Ik heb er de afgelopen tijd flink wat tijd en energie ingestoken en wil het verhaal graag naar een hoger niveau tillen. Via de snelscan kreeg ik positieve feedback en zelf geloof ik ook in de potentie van het verhaal. Ik geloof ook in mijn eigen potentie, al vind ik dat nog moeilijk om te zeggen (hoewel, waar zou je zijn zonder een beetje geloof en hoop, bij het oppakken van een nieuwe hobby en bij zelf- actualisatie?).
De vraag is nu, is dit de juiste tijd om m'n verhaal te herschrijven? Want dat veel te dikke manuscript lijkt nu nog haast onmogelijk te herschrijven. Met meer dan 220.000 lijkt me dat nogal een flinke klus. Ik ben bang dat ik er veel uit zal moeten snijden, en ik weet niet of ik daar nu genoeg ervaring voor heb.
Het alternatief (het tweede paadje van de splitsing die voor me ligt) is 'Hoe de Koningin beweegt' even laten voor wat het is. Ik gebruik dan de feedback om een nieuwe start te maken en ervaring op te doen. Sinds ik besloten heb het schrijven op te pakken en me hierin te ontwikkelen, lijkt het net alsof er een kraan openstaat; ik heb inspiratie voor nog wel 5 boeken. ik ben alleen bang daarmee mijn huidige huidige verhaal te verliezen.
Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar ik ben wel benieuwd nar jullie ervaringen en adviezen. Heeft iemand op zo'n splitsing gestaan? Zo niet, wat zou je kiezen?
Ik ben benieuwd!
Miller
Hoi Miller, Interessante
De enige die de keuze kan
Miller, Citaat: Ik kan de
Miller schreef: De vraag is
Thérèse schreef: En schrap
Yrret schreef: Thérèse
Thérèse schreef: Yrret
Miller schreef: De vraag is
Bedankt voor alle adviezen.
Dat is inderdaad een flink