waar kun je terecht met je filmscript?
Ik ben altijd al een filmfanaat geweest en heb altijd het idee gehad dat ik ook een film kon schrijven. Maar zoals vele andere dingen lijkt dit makkelijker dan het is, en komt er veel meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. Hierdoor heb ik altijd het idee gehad dat dit een droom was en altijd zal blijven. Maar sinds ik afgelopen jaar de film Inside man heb gezien ben ik er toch anders over gaan denken. Toen ik deze film zag leek het wel of ik een déjà vu kreeg. Ik had namelijk precies hetzelfde idee voor een film bedacht als Inside man. Toen drong het tot me door dat mijn film ideeën misschien toch goed genoeg konden zijn voor een film, en het niet alleen in mijn fantasie een leuke film lijkt. Ik ben sindsdien dan ook begonnen met ideeën op papier te zetten. Maar ik vraag me af hoe het verder moet, want er zullen wel duizenden mensen zijn die denken dat ze een film kunnen schrijven. Maar waar moet je naar toe met je filmscript? Wat als blijkt dat het script een goede film zou opleveren, bij welke mensen moet je dan zijn? Wie weet waar ik antwoorden op dergelijke vragen kan krijgen?
Daar is al wel ooit over geschreven op dit forum. Ik geloof dat Griseo daar veel over weet. Die wist dacht ik sites te noemen.
Doe eens een zoekopdracht in dit forum op 'filmscript' of een iets andere tekst.
ik heb gezocht maar kan niks vinden. iemand die wel weet waar het staat?
Effe zoeken op scenario :wink:
Hard genoeg roepen wanneer je in nood bent en dan kom ik aanvliegen... :lol:
Interessante links:
http://www.filmstart.nl/link/nl/scenario.htm
www.netwerkscenario.nl
www.craftyscreenwriting.com/TVFAQ.html (een waslijst aan nuttige informatie!!!)
www.bbc.co.uk/writersroom/scriptsmart (een goed programma om scripts in the schrijven, bovendien kun je in de "writersroom" van de BBC ook heel veel informatie vinden)
http://film.startpagina.nl/
Zie je wel, ik wist het wel. :wink:
Hebben ze bij de LOI niet een cursus filmscenario's schrijven, in die cursus zal ook wel aan bod komen bij wie je dan moet zijn of volg elders een cursus? En anders google even op cursussen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ben zelf een romanschrijver
hallo, ik ben Randy Jonas en
Ik zou ook eens hier
iK WIL ECHT HEEL ERG GRAAG
Hi Malvado, Welkom op dit
hoe heet het effect wanneer
weet je wel, de manier waarop
malvado schreef: iK WIL ECHT
malvado schreef: hoe heet het
Hier is de link:
Zie ook:
hellboyy schreef: Ik ben
Robinls schreef: hellboyy