Is dit interessant genoeg?
Hallo allemaal!
Allereerst bedankt voor het klikken op dit bericht. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren! :)
Het is een vrij lang stuk dus als iemand niet alles wil lezen; de vragen staan onderaan.
Ik heb een plot dat doolt in mijn gedachtes waar ik graag verder mee wil.
Het is overigens wel heel pril ((lees: twee uurtjes oud)).
Er was ooit een koning die over de acht rijken heerste en de vrede bewaarde. Elk rijk heeft zijn eigen eigenschappen, rituelen, etc. De meeste rijken zullen waarschijnlijk uit mensen bestaan, maar je hebt bijvoorbeeld ook een rijk waar elfen leven. Maar goed, het gaat er om dat er mythische wezens zijn en magische dingen.
Deze koning had acht dochters en zoons die hij ieder een rijk zou geven als de tijd rijp was. De bedoeling was dat ze samen zouden heersen en zo de vrede zullen bewaren.
Je hebt ook nog het negende rijk; het rijk van de nimfen ((of iets dergelijks)). Zij staan een beetje apart van de rest. De koningin van dit rijk is goed bevriend met de koning en besloot om hem te belonen ((voor de vrede, want die was er hiervoor niet)). Ze gaf hem een zwaard dat grote krachten bezat en hem altijd zou beschermen zolang hij voor het juiste vocht. Hij kreeg een teken op zijn hand dat hem verbond met dit zwaard en de krachten.
Na jaren vrede ontstond er een leger dat wrok hield tegen de koning en wilde heersen over de rijken. Ze zorgden voor verwoestingen en chaos. Uiteindelijk werd de vijand te sterk om overwonnen te worden. De koning moest een moeilijke beslissing maken.
Hij smolt het zwaard dat hem tot dan altijd beschermd had en liet er acht medaillons van maken, voor ieder kind één. Met behulp van de nimfen koningin ((ze hielp omdat ze hoop had dat de vrede ooit weer teruggebracht zou worden)) werd elk kind verbonden met het medaillon en ieder werd getekend met een symbool op hun lichaam. Tijdens het ritueel ging er iets mis ((er kwamen soldaten waardoor ze eerder moesten vluchten of iets in die richting)) waardoor de krachten niet werden gestopt zodra het voor het verkeerde werd gebruikt ((zoals bij de koning)).
De symbolen zal worden doorgegeven. Hiermee bedoel ik dat elk kind van de koning het symbool doorgeeft aan een van hun kinderen.
De medaillons werden bewaard, kwamen in de handen van vijanden of verdwenen geheel.
Er gaan jaren voorbij ((ik zit aan 100-200 te denken)). Ik weet nog niet precies de personages, maar ik denk dat het begint met een halfling die als een mindere wordt behandeld. Deze heeft zo een teken en op een dag luistert hij iets af ((ik weet nog niet precies hoe en wat)), waardoor hij hoort over de legendes van het medaillon en de krachten.
Hij gaat op zoektocht naar zo een medaillon en reist door de rijken ((over een lange tijdsperiode natuurlijk..)) waar hij onder andere een paar mensen vindt met een soortgelijk teken.
De mensen met tekens zijn verdeeld over het gehele rijk. Sommigen leven als armen en sommigen leven als adel. Overigens is de vijand in bezit van tenminste een teken en medaillon.
Vragen:
1. Ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik tussen de val van het rijk en de tijd waar ik het verhaal in wil laten afspelen. Ik wil namelijk dat er verhalen worden verteld over die tijd alsof het nooit gebeurd is ((verhaal wordt verteld door mensen die “te veel dromen en verloren hoop hebben”, zoals wordt gezegd door anderen)). Dus er moet vrij veel tijd tussen zitten lijkt me. Aan de andere kant moeten de mensen alsnog genoeg naar die tijd verlangen ((nu was er nog veel oorlog en chaos)). Ook moet het redelijk bekend zijn dat de afstammelingen van de koning een kracht dragen, want ik wil dat er -eenmaal iemand met het teken ontdekt- jacht op ze gemaakt wordt en er is nog altijd een zoektocht naar de medaillons ((ook al kunnen die dingen door onwetenden ook gewoon op een markt verkocht worden als een sierraad)).
2. Is het “leuk” als elk medaillon bij een persoon past ((dragen hetzelfde teken)) en het dus niet werkt als iemand anders het draagt? Wordt het wel vrij lastig voor de tegenstander, maar zorgt wel voor een enige plottwist ((aangezien mijn hoofdpersonage(s) er niet van weten)) en maakt het ook wat spannender.
3. Wat te doen als iemand met een teken wordt vermoord? Teken + medaillon verdwijnt? Of teken + medaillon worden naar een random iemand gezet / de moordenaar? Of het teken verdwijnt en het medaillon is voor iedereen te gebruiken? Wat heeft de grootste potentie?
En lijkt dit ook interessant om er een verhaal van te lezen? Of is het cliche, saai , etc.?
Heel erg bedankt dat je de tijd nam om dit te lezen! :)
Hoi Hinata, Ik denk dat de
Hinata schreef: 1. Ik weet
Besef je dat je Lord of the
@I.v.E Ik heb liever een
Martijn H schreef: In dat
Harryhol schreef: Besef je
Hinata schreef: Harryhol