Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraagjes eerste boek

Hallo, Ik ben Jaimy.
Ik ben een vrouw van 28 jaar en al begonnen op zijn 16de met dit verhaal. Veel tussenpose's niks aan gedaan, maar ben er nu serieus mee verder aan het gaan.
Het wordt een lesbisch romantisch/drama geschreven in de ik persoon, in de TTijd.
Ik schrijf via de pc met Open office en ik ben benieuwd hoeveel 1 blaadje in Open office nou in boekbladzijde's zou zijn.
Verder wil ik er graag eens een deskundig iemand naar laten kijken.
Of het iets is.
Kortom, tips zijn welkom!

Gr Jaimy

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoeveel dat in een boek kan zijn, ligt helemaal aan de opmaak van een boek. Open maar eens een willekeurig boek. Sommige hebben grotere letters dan andere, anderen hebben veel witregels wanneer er een nieuw hoofdstuk begint.
De ene heeft misschien een groter papierformaat dan het andere.

Daarnaast zit er ook nog eens verschil in je eigen schrijfstijl. Gebruik je vaak enters? Of zet je lappen tekst achter elkaar?

Het is dus echt niet vast te stellen hoeveel één pagina in Open Office in een boek is.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er valt nog een hele hoop te orienteren, lees bijvoorbeeld boeken over schrijven (aanraders: Het geheim van de schrijver en Zo schrijf je een verdomd goede roman), doe een schrijfcursus en op internet vind je ook heel info over het uitgeven van een boek. En aan oude forumtopics heb je ook heel veel! Suc6 met je boek!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt! Ik zal ze eens opzoeken.

Het gekke is dat ik zelf helemaal niet zo'n lezer ben. Nooit geweest ook. Ik weet wel dat een boek: "De trein der traagheid" me heel erg boeide.
Ik heb dus ook geen voorbeeld ofzo. Het is gewoon een verhaal wat altijd al in mijn hoofd zat en ik het nu aan het opschrijven ben.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er is een uitgeverij in Nederland die zich speciaal op het onderwerp van jouw boek richt. Ik weet de naam zo niet, maar dat is wel iets wat je zou kunnen onderzoeken als je boek eenmaal klaar is.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb mijn eerste manuscript naar een manuscriptbeoordelingsbureau gestuurd (Bureau de Jury). Kreeg er goed advies over hoe ik het kon verbeteren.
Er zijn wel eens wat topics over geweest op dit forum.

Er zijn meerdere beoordelingsbureaus:
http://www.schrijven.org/node/560

Verder, toch veel lezen. Onbewust neem je dingen op voor je eigen schrijven.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

nenko wrote:
Ik heb mijn eerste manuscript naar een manuscriptbeoordelingsbureau gestuurd (Bureau de Jury). Kreeg er goed advies over hoe ik het kon verbeteren.
Er zijn wel eens wat topics over geweest op dit forum.

Er zijn meerdere beoordelingsbureaus:
http://www.schrijven.org/node/560

Verder, toch veel lezen. Onbewust neem je dingen op voor je eigen schrijven.

Wat kost dat ongeveer, je manuscript laten beoordelen ?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mbt de pagina-omvang: je kan ook de woorden tellen in je document (doet je tekstverwerker automatisch). En dan tel je de woorden op een gemiddelde boekpagina. Ga uit van zo'n 300-350 woorden per pagina - dus bij 100.000 woorden zit je op zo'n 300 pagina's... Maar uiteraard is dit een gemiddelde, zoals gezegd is elke opmaak verschillend...