Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Van spontane schets naar 'af' verhaal

Ik ben nieuw hier en ik weet dus niet of dit de goede plek is om mijn probleem te bespreken. Mijn probleem is: Ik maak nog al eens indruk met een rake spontane 'schets' van een verhaal of beschrijving van personen of gebeurtenissen. De schets heeft dan natuurlijk nog bewerking nodig om tot een afgerond geheel te komen. Vervolgens verklooi ik het volkomen door te herschrijven en te herschrijven. het rare is dat ik dat ook nog wel eens heb bij mijn oorspr. professie, de schilderkunst. Een veelbelovende opzet en vervolgens eindeloos gedoe dat nog al eens eindigt in weggooien. Om te janken!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Nou, 'even voorstellen' is dus de plaats om je even voor te stellen. De vragen mogen in de specifiek daarvoor bedoelde forums. Ik verplaats de jouwe even voor je.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het volgens jou 'vergald', breng je het toch terug naar oorspronkelijke staat? Je moet geen dingen toevoegen die er niet toe doen. Een schets is meestal al een hoofdlijn, zij het niet helemaal zichtbaar. Die hoef je niet nog eens in elkaar te knutselen, want dan gaat inderdaad de schets eraan. Ik weet niet precies wat het probleem is, ik heb het namelijk nooit. Om eerlijk te zijn vergal ik ook nooit mijn schetsen - ik maak ze alleen maar mooier met het herschrijven. Ik denk dat, als je de schets gewoon goed in de gaten houdt, niet veel mis kan gaan? Ik zie mijn schets altijd als een opzet waar ik op bouw: als ik dat vergooi, stort alles in.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Charlotte, Misschien doe je dit wel eens, maar wat ik heb geleerd is, dat je elke wat grotere verandering opslaat in een nieuw bestandje (genummerd of met datum). Dan kun je altijd teruggrijpen op een versie voor de verandering(en). Wel wat bewerkelijker, maar het kan uiteindelijk weggooien voorkomen! Succes.