Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Advies gevraagd.

Ik ben op mijn twaalfde begonnen, nu begint het dan eindelijk vorm te krijgen, mijn eerste 'boek'. Het is nog geen boek natuurlijk.

Maar ik merk dat ik vast loop hoe verder ik kom. Kriebels, vermijding, frustratie. Enerzijds omdat ik het gewoon ook ontzettend spannend vind, maar ook enorm veel mitsen en maren. Kritiek op wat ik geschreven heb en dingen verbeteren, vragen die ik op eerdere topics las zoals bijv. privacy.

En dan de grote vraag; Ik begin me een beetje te realiseren dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Ja, natuurlijk wist ik al die tijd wel dat je 9 van de 10 keer wordt afgewezen bij het versturen van een manuscript, maar de dingen die ik nu steeds meer lees (websites, forum, ervaringen) begin ik onzeker te worden. Ik ben studente, ik heb nauwelijks geld om zelf van rond te komen en ook geen investeerbedrag.

Ik heb altijd gedacht dat het een kwestie was te zorgen dat je boek werd geaccepteerd en dat het dan vanzelf allemaal wel ging, maar begin nu de indruk te krijgen dat dit helemaal niet waar is. Dat het handen vol geld kost. En dan zijn er natuurlijk de print-on-demand uitgevers, de free musketeers.. Makkelijk zat, zo mijn boek uitgegeven.

Dan kom ik dus op het volgende punt; is het handig, of kan het uberhaubt om op zo'n manier te debuteren? Ik wil niet alleen een boek dat verkrijgbaar is op het internet, ik wil meer.. Maar die geldkwestie is er dan wel.

Er zijn hier vast schrijvers die al meerdere boeken hebben uitgegeven en ook boeken in de boekhandel hebben liggen. Wat raden jullie me aan?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In ieder geval niet opgeven, probeer je droom waarheid te maken en probeer daar zo ver mogelijk in te gaan.
Wijst een uitgeverij je manuscript af? Jammer dan, er zijn er nog zo veel.

Je ziet printing on demand (zoals free musketeers) niet zitten, omdat het dan alleen via internet wordt verkocht.