Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek schrijven - dik genoeg?

Hallo, ik ben 12 jaar en ik schrijf een boek. Het probleem is dat als ik een boek schrijf dat ik niet kan stoppen (ik verzin steeds meer en meer en meer ect.ect.) Ik heb nu 11.144 woorden. Is dat dik genoeg of is dat best dun? Ik schrijf een kinder boek. Het is een romantische drama. Ik wil dat het boek goed word en daarom vraag ik of het inprecipe wel dik genoeg is. En hoeveel bladzijdes is dat ongeveer? (dit is mijn allereerste boek en dit is mijn eerst.. forum ding). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen -Anatje (Anastasia)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via de zoekfunctie, rechts bovenaan, kun je gericht zoeken naar vragen zoals deze. Het zijn namelijk vragen die vaker worden gesteld, omdat vrijwel iedereen zich het afvraagt ;P (ik ook) Wat verder kun je misschien apart opschrijven wat je allemaal wil dat er in het boek gebeurt. Soms is het juist goed als je meerdere dingen verzin, op andere momenten wordt het te druk. Vooral omdat je aangeeft dat je een kinderboek schrijft. Dan zou ik niet teveel in een verhaal willen stoppen. Dan is het beter om een boekenreeks of iets dergelijks te schrijven. Veel succes ermee in elk geval :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elfduizend woorden is voor een boek eigenlijk te weinig. Gemiddeld zijn romans tussen de 50.000 en 100.000 woorden lang. Kinderboeken voor jong volwassenen zitten op ongeveer dezelfde lengte, maar voor een iets jongere lezer kan 30.000-40.000 woorden ook. Het aantal bladzijden kun je makkelijk uitrekenen: ga uit van 250 woorden per pagina. Dan zit jij nu dus op 44 pagina's. Pak eens een paar boeken uit de kast en kijk hoeveel pagina's andere boeken hebben. Dan zie je dat jouw boek nog relatief dun is. Maar dat alles is nu nog niet zo belangrijk. Je weet pas echt hoeveel woorden je boek heeft als het af is. Mijn beste tip aan jou: maak het verhaal af zoals jij denkt dat het perfect is. Of dat nu een verhaal van elfduizend woorden is of honderdduizend woorden. Een verhaal afmaken is de belangrijkste les die je als schrijver kunt leren. Iedereen kan een verhaal beginnen. Alleen echte schrijvers maken hun verhalen ook af.