Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waar naar toe?

Hallo medeschrijvers, Ik volg de discussies op deze site al een tijdje, erg leerzaam! Nu is het moment daar dat ik zelf jullie hulp inroep. Ik werk aan een lang thriller-achtig verhaal, maar zit helemaal vast omdat ik niet weet waar mijn hoofdpersonen naar toe moeten. Het vervolg van het verhaal zit wel al in mijn hoofd, ik moet alleen nog even deze 'drempel' over: Twee mannen zijn ontsnapt uit een gevangenis en hebben onderweg iemand gegijzeld. Ze moeten zich een paar dagen schuilhouden voordat ze naar een locatie kunnen waar ze langer kunnen blijven. Waar (in Nederland) zou ik mijn hoofdpersonen een tijdje kunnen onderbrengen? Hopelijk kunnen jullie helpen me op het goede spoor te krijgen zodat ik verder kan met mijn verhaal!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ergens bij de havens van Rotterdam misschien? Doet wel een beetje Prison break-achtig aan...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk waar je zelf het liefst over schrijft. We hebben geen hele grote bosgebieden, maar er is wle op genoeg plaatsen ruimte om in een donker bos iemand te verstoppen. Het geluid van uilen wordt plotseling onderbroken. Er ritselt iets. Is het een vosje? Of zijn het de gijzelaars? (sorry, even in een schrijfbui ;) ) De veluwe misschien? Of ergens in een stad in een kelder (misschien van de gegijzelde?) kan ook. Mogelijkheden zat!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar hielden ze destijds Heineken verborgen? Ik meen in een schuur met een rond dak van golfplaten. Anders in een leegstaande boerderij, in de duinen, in een verlaten industriegebouw. Keuze zat. ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan hen ook laten onderduiken, in een bos, een hutje op de hei of een boot. Waarmee ze dan ook nog es door NL kunnen varen, als er een handlanger ofzo aan het roer staat.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou juist de drukte opzoeken.
Precies wat ik in gedachte zou hebben. Ik heb ooit met een rockband 8) gerepeteerd in een ruimte onder de fietsenkelder van een flatgebouw. We moesten achter een stalen deur langs een trap van stalen beugels naar beneden. De ruimte was zo groot als het gebouw met om de zoveel meter betonnen pilaren. Voor de rest zand... Zo'n fietsenkelder heeft een handige uitgang aan de straatkant. Ongemerkt ga je op in de drukte van de stad. Succes.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een van de eilanden? en ik las laatst iets in nrc over gebouwen uit de tijd van de koude oorlog. die dienden als schuilkelders. of als uitkijktorens om het luchtruim in de gaten te houden. bijna allemaal leegstaand. Mooie klassieke architectuur. Werkt goed om sfeer op te roepen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, dit had ik veel eerder moeten doen, jullie hebben goede ideeën! Nu ik jullie suggesties zo lees, denk ik: dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Maar ik staarde me zo blind op mijn originele idee dat ik gewoon niet verder kwam. Jullie hebben me echt geholpen, bedankt!