Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

jaloezie verklappen?

Sorry als dit hier niet hoort mensen! Hallo, ik ben een verhaal aan het schrijven waarin een meisje jaloers is op haar beste vriendin, maar dat meisje is niet de hoofdpersoon. De 'beste vriendin' is de hoofdpersoon. Snappen jullie het nog? Maar... moet ik wel vertellen dat dat meisje jaloers is, of moet ik haar raar laten gedragen & het pas later verklappen? Wat denken jullie, ik ben namelijk hopeloos! Bedankt.- Groetjes Iris

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hangt ervan af wat je perspectief is. Heb je een alwetende verteller? Dan kun je van beide meisjes hun gevoelens en gedragingen aangeven. Schrijf je in de derde persoon en is de hoofdrolspeler het meisje op wie de ander jaloers is, dan kun je het niet zeggen, maar wel laten blijken uit het gedrag van het jaloerse meisje.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is geen ik-persoon. Ik vertel over de hoofdpersoon: 'en is de hoofdrolspeler het meisje op wie de ander jaloers is' . Het vertel gedachten van haar. Gewoon uit gedrag laten blijken dus?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zodra je zoiets ("ze was erg jaloers") neer zet als een feit, breek je dat stukje verhaallijn af. Zeker als je van plan bent een langer verhaal of een boek te schrijven, kun je dit gegeven veel beter gebruiken als een subplot, waarin dat jaloerse gedrag steeds meer op gaat vallen, tot het uiteindelijk duidelijk wordt waarom dat zo is. Op die manier krijgt je verhaal meer dimensies en wordt het ook boeiender.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, zo had ik het ook precies in mijn hoofd! Oke, dat wordt het dus. bedankt allemaal!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Onbewuste jaloezie is misschien nog wel leuker, hoewel je dan de 'bijpersoon' wel weer extra aandacht geeft.