Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nominaties Boekenleeuw

De nominaties voor de Boekenleeuw ( de Vlaamse Gouden Griffel) zijn bekend: http://www.literatuurplein.nl/nieuwsdetail.jsp?ni… Ik trof er ook een van onze forummers. Gefeliciteerd, Tine!! Verbazingwekkend hoeveel Vlaamse kinderboekenauteurs ik nog niet ken...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat dat boek trouwens al bij de boekpresentaties? Ik geloof het niet he. Wil je het er eens bij zetten, Tine? Met een fragmentje en zo. Ik ben wel benieuwd!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Tine! Mooi gedaan! Je kunt trouwens om het geld beter een Boekenleeuw winnen dan een Griffel. Voor de eerste krijg je 2.500 euro, en voor de tweede 1.361 (bron: Wikipedia - helaas heb ik deze wetenschap nog niet uit eigen ervaring).

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel allemaal. Ik ben ontzettend trots op mijn nominatie. Loop nu al twee dagen jubelend door het huis met een onuitwisbare grijns op mijn gezicht. Maar toch ook een beetje geïntimideerd. Daar sta je dan tussen al dat groot literair geweld. Dus vanaf nu moet ik echt wel gaan presteren... @ Zjors: je hebt helemaal gelijk. Dat is er nooit van gekomen. Maar ik probeer dit weekend die presentatie in orde te maken.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus vanaf nu moet ik echt wel gaan presteren...
Laat ik nou denken dat je dat al had gedaan :confused:

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Ik doe mijn best, uiteraard. En ik ben altijd zo gelukkig als een kleuter in de snoepwinkel wanneer ik een nieuw boek af heb of in handen krijg. Maar na een tijdje komt dat vervelende, zeurende gevoel toch weer: er viel nog wel wat aan te verbeteren, of er was nog net iets meer uit te halen. En nu mag ik dus geen steken meer laten vallen, niet meer iets zomaar uitproberen en zien wat het wordt. :-( Maar goed, ik heb tijd. Dit jaar genomineerd, volgende keer hopelijk in de prijzen...

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net even gegoogeld naar je boeken. Zot Konijn pakt me direct. Ontroerende insteek. Nog steeds heb ik dat gevoel bij mijn jongste zusje. Alles wat zij doet is prachtig volgens mijn moeder...Blijkbaar doet die nul achter de vier er niets toe...:( Ik heb tekst voor een prentenboekje. De uitgever zoekt daar zelf een illustrator bij begrijp ik. Stuur je dat dan gewoon kaal in, laat ik zeggen, een A4tje met tekst? Heb tegen de Belgische grens gewoond, 18 jaar lang, maakt dat van mij een mislukte Belg of een plezante Ollander?:)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een combinatie van de twee, dat is het beste :-) Inderdaad, kaal insturen zonder illustraties. Met een begeleidende brief. En als je 2 verhalen ineens kunt sturen, is dat natuurlijk mooi meegenomen. Een uitgever speelt graag op veilig: ze zijn eerder bereid geld te investeren in een nieuwkomer wanneer ze merken dat het geen toevalstreffer is, m.a.w. wanneer ze zien dat je ook nog een tweede (en derde enzovoort) in je pen hebt zitten.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar goed ook, dat je altijd denkt dat het nog beter kan. :nod: . Gefeliciteerd met de nominatie voor Bruin! Het Zot Konijn heb ik ook even gegoogled, de titel klonk zo leuk. En hij is ook leuk, ´Maar als ik een keer een sterk karakter heb moet ik meteen naar mijn kamer.´ Ik blijf erom lachen, echt, ik hoor het mijn zoon al zeggen.