Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Is het haalbaar ?

Zoals ik al zei in het "stel je voor" forum heb ik autisme en adhd, mijn oma heeft sinds april dit jaar vergevorderd stadium van alzheimer. Sinds die dag schrijf ik alles omtrent mijn oma van me af. Wat er gebeurd is wat het met me doet en hoe het verloop is. Tevens is het voor mij met autisme gewoon erg lastig omdat het een verandering is, en ik er geen invloed op heb. heb nu toch al veel A4tjes bij mekaar geschreven. Zou dat iets kunnen zijn voor in een boek vorm te uit te brengen ? ik onderscheid mezelf misschien niet, weet niet of ik uniek ben hierin? geloof het niet. Alvast bedankt

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elk verhaal is al eens geschreven, het is de manier waarop je het brengt. Je zegt zelf dat je schrijft om alles van je af te schrijven, als jij het uit zou willen geven is dat jouw keuze. Als jij graag een boek wil schrijven dat zou moeten worden gepubliceerd, dan doe je dat. Het is dan belangrijk om creatief en origineel te zijn in de manier waarop je het verhaal brengt. Let wel: een manuscript van een debutant wordt bijna nooit uitgegeven, dan moet het erboven uit springen, dan moet het verschrikkelijk goed zijn. Verwacht er dus niet te veel van, maar niets is onmogelijk! Succes!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met Meikiepeik. Bedenk ook goed of dit is wat je wilt. Het is een kwestie van geluk hebben en inzet. Maar welk besluit je hiermee ook neemt, veel succes ermee. En de verwerking omtrent je oma ook, natuurlijk. Schrijven is een goede manier om hiermee om te gaan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou dat iets kunnen zijn voor in een boek vorm te uit te brengen?
Ja. Ik denk dat de combinatie Alzheimer [oma] en autisme/ADHD [Martijn] een verrassende combinatie kan zijn.
Sinds die dag schrijf ik alles omtrent mijn oma van me af.
Op de vraag die ik je al stelde - "Is het al merkbaar dat er iets naar je toe komt?" - vroeg jij; "Wat bedoel je Yrret?" Wat ik ongeveer bedoel; Merk je dat je meer inzicht krijgt - zowel in jezelf als in je oma - door het schrijven? Een vooroordeel over autisme/ADHD zal mogelijk kunnen zijn dat jouw geduld en inlevingsvermogen naar anderen minder/anders is dan bij 'normale' mensen. Begrijp je meer/anders over Alzheimer nu je oma het heeft. Als 'van je af schrijven' helend zou kunnen zijn - merk je dan al iets van heling? Heling als in - zielpijn verzachtend. Is 'van je af schrijven' een vorm van therapie - alleen voor jezelf - of wil je echt iets delen met/voor anderen?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je zou een stukje tekst van je op Proeflezen kunnen plaatsen, dan kunnen forummers er hun licht over laten schijnen. Met hun feedback kun je voor jezelf dan misschien iets bepalen over een eventueel besluit tot publicatie.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou dat iets kunnen zijn voor in een boek vorm te uit te brengen?
Ja. Ik denk dat de combinatie Alzheimer [oma] en autisme/ADHD [Martijn] een verrassende combinatie kan zijn.
Sinds die dag schrijf ik alles omtrent mijn oma van me af.
Op de vraag die ik je al stelde - "Is het al merkbaar dat er iets naar je toe komt?" - vroeg jij; "Wat bedoel je Yrret?" Wat ik ongeveer bedoel; Merk je dat je meer inzicht krijgt - zowel in jezelf als in je oma - door het schrijven? Een vooroordeel over autisme/ADHD zal mogelijk kunnen zijn dat jouw geduld en inlevingsvermogen naar anderen minder/anders is dan bij 'normale' mensen. Begrijp je meer/anders over Alzheimer nu je oma het heeft. Als 'van je af schrijven' helend zou kunnen zijn - merk je dan al iets van heling? Heling als in - zielpijn verzachtend. Is 'van je af schrijven' een vorm van therapie - alleen voor jezelf - of wil je echt iets delen met/voor anderen?
Ja het geeft meer rust, dat zo ie zo. wat ik vooral ook merk is dat het een combinatie is autisme en alzheimer die lastig is. Vooral voor mij en dat schrijf ik op, mijn beleving hoe ik het ervaar.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elk verhaal is al eens geschreven, het is de manier waarop je het brengt.
Wat betekent dit eigenlijk? Is elk verhaal al eens geschreven?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Martijn1985, voor bezoekers van Schrijven Online geldt dat je feedback op je tekst kunt vragen in het onderdeel Proeflezen. Forummers verwijzen naar je website, blog e.d. is niet toegestaan. Je linkjes hebben we daarom drie sterretjes gegeven.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Martijn1985, voor bezoekers van Schrijven Online geldt dat je feedback op je tekst kunt vragen in het onderdeel Proeflezen. Forummers verwijzen naar je website, blog e.d. is niet toegestaan. Je linkjes hebben we daarom drie sterretjes gegeven.
Het is niet mijn website, heb foto's gemaakt van mijn tekst omdat ik schrijf, niet typ, het was een upload site voor foto's. niks mis mee, want het is niet mijn website en geen reclame.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Martijn, Als je klaar bent me je boek en je wil het publiceren, moet je eerst het (laten) nalezen en aanpassen maar dat weet je al. Daarna kan je het zelf gratis als eboek publiceren op de Nederlandse kindle store van amazon . Mijn vriendin heeft het al gedaan, het is leuk :) Ik zal je verhaal lezen da's zeker! Camiel

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Martijn, Als je klaar bent me je boek en je wil het publiceren, moet je eerst het (laten) nalezen en aanpassen maar dat weet je al. Daarna kan je het zelf gratis als eboek publiceren op de Nederlandse kindle store van amazon . Mijn vriendin heeft het al gedaan, het is leuk :) Ik zal je verhaal lezen da's zeker! Camiel
Bedankt