Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Levert zo'n storm jullie inspiratie op?

Mij wel, ik had een prachtig nieuw idee voor een nieuw boek gekregen en ik ben tot diep in de nacht gaan tikken. Die storm was precies was ik nodig had, terwijl heel Nederland plat lag, liep ik over van inspiratie. Heerlijk toch?!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk Kiwi!! Hoop dat je er wat van maakt! :D

Mij leverde 't niks op, overdag was ik naar school en toen ik om vier uur thuis kwam heb ik tot tien voor half acht op bed gelegen, helemaal niks gedaan behalve muziek luisteren en er even uit geweest om te eten :( en daarna moest ik beneden zijn omdat m'n broertje jarig was, dus veel viel er niet te schrijven.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuke vraag! Ik moest er gisteren aan denken dat mijn eerste publicatie een gedicht over de storm was - dat ik dus ook écht tijdens een storm had gemaakt. In een jeugdblad, ik was nl. 11!!

En vandaag een heerlijk schone dag, ik ben zó lekker aan het werk ineens deze week (herschrijven, redigeren, maar goed, dat hoort er ook bij).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik wilde gisteren mijn manuscript naar een uitgever sturen. Mijn postzegels waren op. Ik pakte de fiets en ging op pad. Omgewaaide boompjes, omgevallen vuilnisbakken, flinke windstoten. Kom ik na een kwartier helemaal bezweet bij het postkantoor... Postkantoor dicht vanwege de storm!

Maar goed, onderweg bedacht ik dat een stormachtige dag wel goed in mijn nieuwste verhaal past. Thuis ben ik er meteen aan begonnen.

Rosali

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik word altijd erg energiek van wind, en toevallig had ik gisteren zo'n zeldzame dag dat ik thuis was maar man op het werk en kind naar de opvang.
Lekker de hele dag geschreven aan boek 2, eerst het schema uitgewerkt en toen maar eens begonnen met Het Echte Schrijven, zomaar ergens midden in het verhaal, maar wel een hoofdstuk waar het hoofdpersonage wordt overvallen door storm en regen. :wink:
Mij lukt het in deze tijd van het jaar echt niet om over zomers weer, korte mouwen en zingende vogeltjes te schrijven, en omgekeerd lukt het me 's zomers niet goed om over slecht weer en koude te schrijven.

Eufdrie

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik had wel wíllen schrijven, maar ik was tot half één 's nachts bezig aan mijn PO's die de volgende dag moesten worden ingeleverd. Ik moest er namelijk nog eentje - voor maatschappijleer - volledig maken en de docent is erg streng Toch hoop ik op minstens een 6.5 (hij heeft een schema met puntentelling waar hij zich strikt aan houdt).

Dus géén tijd om te schrijven. Nu zou ik aan m'n dosiertoetsen moeten leren voor maandag, ik heb al die rotboeken nog niet ingeleverd.
En die arme hoofdpersoon van me maar op die krakkemikkige kar op die weg vol kuilen wachten, terwijl het daar gevaarlijk voor hem is. Ik zou me moeten schamen!