Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Combinatie tekstschrijven & schrijven

Ik heb een kantoorbaan (sales) en in mijn vrije (OK, soms ook in mijn werk-) tijd schrijf ik fictie. Nu overweeg ik om binnen een paar jaar als zzp-er aan de slag te gaan als tekstschrijver/copywriter. Op papier lijkt het me een ideale combinatie. Geld verdienen met professioneel schrijven en tijd overhouden om te werken aan mijn boek (nu een hobby, wellicht levert het later ook geld op). Zijn er hier mensen die een dergelijke schrijfbaan hebben en dat combineren met het schrijven voor zichzelf? En is het goed te combineren of is het juist lastig?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi LeBoeuf, Ik heb zelf geen ervaring met tekstschrijven/copywriting, maar een vriendin van mij is dat fulltime. Wat ik van haar begrijp is het niet makkelijk genoeg opdrachten bij elkaar te scharrelen om van te kunnen leven. Zal wellicht ook uitmaken wat voor teksten je schrijft en voor wie (kranten/tijdschriften e.d.). Persoonlijk ben ik bezig met het opzetten van een eigen schrijf/uitgeefbedrijf. Ik werk nu nog 16 uur per week bij een gemeente en schrijf de rest van de tijd boeken. Ik ga er zo vanuit dat ik over 5-8 jaar misschien fulltime van mijn schrijven/uitgeven zal kunnen leven, dus het is geen makkelijke route. Het is wel een goed idee om verschillende bronnen van inkomsten te gaan genereren, zoals jij met je tekstschrijven en boek. Je zou eerst kunnen gaan kijken of je wellicht minder kan gaan werken in je kantoorbaan, zodat je meer tijd hebt om teksten te schrijven en aan je boek werken. Zo kun je gaan kijken of je een cliëntbasis op kunt bouwen en misschien langzaamaan wat kan verdienen met schrijven. Succes! Maria

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie Maria! Ja, ik overweeg later ook 4 dagen te gaan werken (wanneer dit financieel mogelijk is) zodat ik 1 dag vrij heb voor mijn eigen ontwikkeling (voor zowel mijn copywriting-plannen als het schrijven zelf). Zo kan ik veilig kijken of het idee levensvatbaar is. Eigenlijk zou iedereen 1 dag voor zelfontplooiing moeten hebben (het weekend telt niet mee)! Succes met je bedrijf, stapje voor stapje zal het er komen.