Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tijdschriften over schrijven

Ik heb (uiteraard) een abbo op Schrijven magazine, maar ik ben eigenlijk op zoek naar meer diversiteit. Ik vroeg me af of sommigen van jullie meer tijdschriften weten over schrijven die ik zou kunnen proberen.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee geweldige bronnen die niet zozeer tijdschriften zijn... De site van K. M. Weiland (die regelmatig posts plaatst over alle aspecten van het schrijven, vooral het structureren, ze gaat er lekker diep op in en het is verschrikkelijk leerzaam): https://www.helpingwritersbecomeauthors.com/ En dit youtubekanaal, praktische tips en dingen om over na te denken op een leuke manier verteld: https://www.youtube.com/channel/UCS_fcv9kBpDN4WWr… Als je specifiek tijdschriften zocht dan kan ik je niet echt helpen. Laten we zeggen dat dit een soort online analogen zijn van tijdschriften :P

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb van K.M. Weiland 2 boeken, 'Structuring your story' en 'Outlining your novel'. Die vond ik heel leerzaam. Ik had niet door dat ze verder ook posts deed plaatsen, dat heeft me wel nieuwsgierig gemaakt. Verder kijk ik ook naar Jenna, goede keuze :). Ze heeft ook een tumblr account waarop ze veel vragen beantwoord. Ik ken helaas geen andere tijdschriften. wat ik persoonlijk doe is naar de bieb gaan en in verschillende boeken kijken over schrijven. Een google search leverde me Edito op, maar ik weet niet hoe recent het is. Zie deze link: http://www.editio.nl/tijdschrift Misschien kun je daar wat mee?

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben geabonneerd op het blad 'Writer's Digest'. De Amerikaanse benadering van schrijven spreekt mij erg aan. Voor specifieke onderwerpen koop ik meestal boeken. Daarvoor zijn de boeken van WD ook geschikt. Het aanbod van boeken over schrijven in de Engelse taal is groter (en beter ?) dan in de Nederlandse taal. Zeker wanneer je informatie over specifieke onderwerpen wilt. Kun je in Nederland een boek vinden als 'A Writer's Guide to the Real Science of Plausible Time Travel' ? Een Nederlands boek dat ik heb gekocht is bv 'Personages, conflict, perspectief' van Frans Stüger. Deze schrijver geeft les op de Schrijversvakschool in Amsterdam. Maar wil ik meer weten over bv crowdfunding, uitgevers, zelf uitgeven, publicatievoorstellen en andere specifieke zaken die gelden voor de Nederlandse markt dan moet ik het toch hebben van internet en 'Schrijven Magazine'. Dus ik ben ook erg benieuwd welke Nederlandse lectuur en literatuur binnen deze topic genoemd gaan worden.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet of je ook wat hebt aan literaire tijdschriften? Ik vond in het boek 'Bestseller' van Paul Sebes het volgende: De Revisor, Tirade, De Gids, De Tweede Ronde, Hollans Maandblad, Bunker Hill. Deux ex Machina, De Brakke Hond, Lava Literair, Passionate Magazine, DWB en Op Ruwe Planken.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik ook Els, mijn man had het op een rommelmarkt gescoord en ik ben hem om de hals gevlogen. :) Maar ik denk dat Likaiar misschien op zoek is naar iets wat meerdere keren per maand/ jaar verschijnt.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het Belgische Verzin? Ik ben zelf ook op een paar literaire tijdschriften geabonneerd. Dan kun je zien wat er zoal geschreven wordt aan korte verhalen.