Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beoordelingsformulier voor expressieve teksten

Beoordelingsformulier Expressieve Teksten: matig goed 1 2 3 4 1. opmaak (let op de titel) 0 0 0 0 2. creativiteit/originaliteit 0 0 0 0 3. opbouw/samenhang 0 0 0 0 4. camerastandpunt verteller 0 0 0 0 5. tijdsaspect 0 0 0 0 6. functionaliteit van de beschreven elementen 0 0 0 0 7. mate van vertellerscommentaar 0 0 0 0 8. beschrijvingen: - personen 0 0 0 0 - sfeer/objecten 0 0 0 0 9. alinea-indeling 0 0 0 0 10. uitwerking v.d. opdracht 0 0 0 0 11. spelling 0 0 0 0 12. stijl 0 0 0 0 Geef een aantal tips over bovenstaande punten.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar haal je dit vandaan, Nachtdichter, en wat is de bedoeling ervan?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welk opleiding is dat, Nachtdichter? Ik vraag me dat vooral af omdat het eerste punt de opmaak is, incluis titel. Begrijp ik goed dat het dan gaat om hoe titel eruit ziet en niet om hoe die luidt? Voor een eerste, oppervlakkige screening is het wellicht een handig handvat, maar ik mis nu al de ruimte tussen de vragen in, voor commentaar en aanvullingen :D

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Nachtdichter, misschien is het handig dat als je iets plaatst dat je dan even een toelichting geeft van de herkomst en je bedoeling. Is dit specifiek voor scripts bedoeld? Verder vind ik het nogal willekeurige punten waarop beoordeeld wordt. Sommige dingen zoals stijl zijn heel groot, terwijl andere zoals alinea-indeling weer heel erg specifiek zijn.