Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Delen van je verhaal overslaan

Goedenavond, Ik ben momenteel een Fantasy verhaal aan het schrijven. Het is dan niet ongewoon (denk ik) dat ze dan grote stukken moeten afleggen, bijvoorbeeld per paard. In sommige stukken gebeuren er dan natuurlijk interessante dingen, maar ik ben nu gearriveerd op een punt waar ze nog ongeveer een week ergens heen moeten reizen en ik er niet al te veel aandacht aan wil besteden. Mijn idee was het volgende: Ik wil een hoofdstuk schrijven vanuit een ander personage, op een andere plek. Na dat hoofdstuk begin ik met de hoofdpersoon, maar dan een week verder. Concreet vroeg ik mij af: Is dat een goed idee, of is dat juist verwarrend in verhalen? (Natuurlijk maak ik wel duidelijk dat we een week verder zijn).

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op zich kan dit wel. Een hoofdstuk schrijven over een week waarin eigenlijk niets wordt beleefd, heeft niet heel veel zin. Ik denk dan wel dat je duidelijk moet maken dat je dat tussenhoofdstuk vanuit een ander personage wordt verteld, anders zou het heel erg verwarrend kunnen worden. Dan zouden ze bijvoorbeeld kunnen gaan denken dat het een stukje verleden of gedachte is van de HP. In principe zou je ook die hele week over kunnen slaan. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. m.v.g. Mike

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wel van belang dat dat andere personage (of die plek) er toe doet in het verhaal en die scene voldoende impact heeft op de hoofdpersoon en wat er komen gaat.