Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Google Books

Hoi iedereen, Hebben jullie wel eens van Google Books gehoord? Als je op books.google.com de naam van een boek intypt, krijg je een gedeeltelijke weergave hiervan (best veel, ongeveer de helft) op je scherm te voorschijn. Om eerlijk te zijn schrok ik hier nogal van, want wat bleek: mijn werk staat er ook op, zonder dat ik er iets van wist. Eigenlijk vind ik dit niet kunnen: iemand van Google Books had me moeten informeren, vind ik, en vragen of ik ermee akkoord ging. Is dit geen schending van je copyright als auteur? Weet iemand hier meer van? Google Books zegt in een rechtszaak verzeild te zijn geraakt. Je zou je boek kunnen claimen. (Wat is claimen? Betekent dat dat je mag zeggen dat je boek van internet moet of kun je dan geld krijgen ofzo iets?) Aan de andere kant is het wel goed voor de reclame, zegt Google Books, maar toch... Ik blijf erbij dat ik liever had willen weten wat er met mijn boek achter mijn rug om gebeurd. Groeten, Amaris.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, je uitgever had je moeten waarschuwen. Google Books plaatst namelijk alleen zaken met toestemming van bibliotheek of uitgever.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben het op het forum ongeveer driekwart jaar geleden ook al eens over Google books gehad, wie weet is dat ook interessant voor je om te lezen. Ik heb geprobeerd die topic terug te vinden, maar sinds de site verbouwd is kan ik de zoekfunctie niet meer terugvinden. :eek: :confused: Misschien wie iemand raad?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies, Dries, die bedoelde ik! Amaris, ik sluit me helemaal aan bij de anderen: je uitgever had je op de hoogte moeten stellen. Maar het feit dat je werk op Google Books staat, heeft wel een pluspunt: je zou onder de aandacht kunnen komen van potentiële lezers die je anders nooit had bereikt (zie de discussie die Dries zo lief voor ons opduikelde).

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik koop meestal boeken in een winkel, hier is hun website ***, ik vind ze leuk omdat het boek kan worden besteld als het niet beschikbaar is en ze het snel zullen vinden en brengen. Persoonlijk vind ik het ook leuk dat ze alle boeken van Ray Bradbury hebben.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Hi Oliver, het topic gaat over Google Books, niet over die-en-die boekwinkel daar-en-daar. Vandaar dat we je link drie sterretjes hebben gegeven.