Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2015?

Het is weer zover: nieuwe maand, nieuwe (of hernieuwde) doelen. Wat zijn jullie schrijfdoelen voor december, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangezien ik NaNoWriMo tot een goed einde heb gebracht, ga ik de komende maanden mijn schrijfsels herschrijven. En ... aangezien een mens moet streven naar meer, ga ik mijn kans wagen bij de Vlaamse Filmpjes. Hoewel ik mijn kansen niet hoog inschat, maar een mens mag dromen, he.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk terug op een vruchtbare maand. Mijn Nanoproject heb ik al op 18 november afgeschreven. Ik ben nog niet begonnen met herschrijven. Ik heb diverse verhalen ingestuurd voor wedstrijden. Voor een ben ik genomineerd / eervol vermeld. Ik heb daarnaast drie gastblogs en op mijn eigen blog geschreven. Ik heb leuke feedback gekregen van een literair tijdschrift. Ik heb een inspirerend en verhelderend gesprek gehad met een schrijver / docent. Vanochtend heb ik uitgeplozen wat voor uitgevers metafictie of experimenteel werk uitgeven en heb drie uitgevers gevonden. Nu weet ik waarvoor ik herschrijf. Aan lezen ben ik zelfs toegekomen. Tevreden ga ik december in. Deze maand ga ik verder met mijn schrijfcursus. Mijn doel is van een 8 naar een 8,5 te gaan voor de opdrachten. Verder wil ik de routine van Nanowrimo volhouden. Tot 9 uur 's ochtends met schrijven bezig zijn, dan andere dingen, 's middags lezen. Ik zie wanneer ik begin met herschrijven. Ik kan daarvoor een methode gebruiken die ik heb van een cursus die ik gedaan heb. Dat is een heel goed idee, want het werkt met stappen die heel logisch zijn en overzicht geven. Ik ga in mijn dagboek reflecteren over mijn schrijfproces. Dat vind ik nodig omdat het een complex boek is. Ik ga mijn boek in kaart brengen en dan zie ik hoe de structuur is en op welke plekken ik herschrijven wil, met overzicht. Eerste stap, boek printen. Verder gaan met korte verhalen schrijven, ook als er geen wedstrijd is. Ik geef mezelf een opdracht waar mijn eigen interesse naartoe gaat.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor december: (illujaardoel: 1e kaarten op Etsy, of in elk geval aantal nieuwe illu's af schrijfjaardoel: redelijke basis ms SA1 af) Schrijf- & illustratiewerk - ms: SA1 - scènes op volgorde zetten, starten met herschrijf (blijf herschrijven in jan & feb met NaNoWriMo) - illu: dragon lettering voor Skillshare klas (zie lesgeven) - Evt. illu: SW kleuralternatief klaar (+ evt. kaart drukklaar) - Evt. illu: Jan listmania inkt/kleur, SSG inkt/kleur, RBG kleur en/of RRH potlood/inkt/kleur - Evt. OP (start 48 km) 50/51/100, pr 0/1 (1x p.w.) Lesgeven/Studie/Illustratie (Skillshare TA) - Voortgang posten: kleur/textuur dragon lettering (McDs coloring class) (deadline 31 dec.) Liefst alle vier af qua kleur/textuur, maar in elk geval 1 - 0/8 - Evt. korte project feedback geven 1/2-4, 1x p.w. - BS TNH mailen 10/10 Studie - 1-2 boeken lezen 4/1-2 * Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe * Dedication - NIET UITGELEZEN * What a Girl Wants * A Fortunate Blizzard * Signs - NIET UITGELEZEN * Marrying Up * Creating a Life Worth Living - Career Design for Artists * Writing New Adult Fiction * Evt. biebboeken * Werk - Thich Nhat Hanh * How to Be an Imperfectionist * Evt. The Rosie Project 1 + 2 * Adorkable * Pride and Prejudice and Zombies - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 14/2 - Evt. museumbezoek (evt. in Utrecht, of Selfies Gem. Mus. Den Haag) Evt. regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 1-2x p.w. posten op FB NL & EN 9/4-8 - Terugblik/vooruitblik topic starten op SOL - Jaarterugblik & vooruitblik 2/2 - Ondernemersplan afmaken 1/2 - Evt. CT site bijwerken, of voorlopige site onder nieuwe domeinnaam (bio's, links, muziekbestanden uploaden)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn deze maand een drietal wedstrijden waar ik aan mee wil doen, dus ik ga daarvoor verhalen/gedichten voor schrijven. Verder wil ik nog wat aan het plot van mijn verhaal werken. Wat er daarnaast gebeurt weet ik nog niet, dat merk ik vanzelf. Succes iedereen!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe het in december rustig aan op schrijfvlak. Mijn doelen: - verhaal voor Trek Sagae herschrijven en insturen - planning voor 2016 maken - eventueel nog wat kortverhalen herschrijven

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door de afgelopen week voor enkele dagen ongeveer 2000 woorden per dag te schrijven, schiet Linnaeus wat meer op. Ik heb enkele maanden niet geschreven, sinds een week ongeveer ben ik weer heel actief bezig. Mijn main storyline (of hoofdplot voor de minder-anglicisten) heb ik afgemaakt, ik heb een einde bedacht waar ik naartoe kan werken. Ik zit nu op ongeveer 11000 woorden (ik had er eerst 6000, maar die heb ik bijna volledig herschreven). Een mooi doel is proberen aan het eind van deze maand op 20000 te zitten, maar als ik in hoog tempo blijf doorgaan zou 25000 ook wel moeten kunnen. Een vaste proeflezer heb ik ook gevonden, plot zit in mijn hoofd, ik kan verder.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand aan een viertal wedstrijden deelgenomen, waarvan er nog geen enkele een definitieve uitslag heeft opgeleverd. Ik moet mijn treksagae-verhaal nog verder uitwerken en kijken wat dat gaat opleveren. Voor de rest heb ik me voorgenomen om elke week deel te nemen aan de schrijfopdracht van dit forum - of die me nu ligt of niet. En ik ben begonnen aan een kortverhaal dat ik wil uitwerken tot inzending voor de Vlaamse Filmpjes. Gezien het niveau dat ik op dit moment heb ('beginner') heb ik geen al te hoge verwachtingen, maar een mens mag hopen 8)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes allemaal, etiket en Els, hoe meer korte verhalen je schrijft, hoe beter. Succes! Bah, printer laadt het papier niet meer. Vandaag proberen hem te maken.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las dat je er zoveel mocht insturen als je zelf wilde. Aangezien ik het liefst kortverhalen schrijf, ga ik vanaf volgende week aan de slag :) ik wil minsten 2 verhalen per maand schrijven. Niet per se voor Vlaamse Filmpjes, maar gewoon omdat ik dat leuk vind. En dan nadien kan ik selecteren. Maandag ga ik in de bib kijken naar de Vlaamse Filmpjes :) kwestie van een goed beeld te krijgen ;)

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn (eindelijk!) afgemaakte manuscript herlezen, schrappen, herschrijven, herlezen, en klaarmaken om op te kunnen sturen. Enige doel.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege december, hoe gaat het met iedereen? Ondanks veel plannen, doe ik het nu rustig aan zo aan het einde van het jaar. Momenteel de balans aan het opmaken over afgelopen schrijfjaar en kijken hoe ik verder wil in het nieuwe. Jullie?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel het jaar nog niet over is heb ik vandaag ook alvast de balans over 2015 opgemaakt en geplaatst op het forum. Het is motiverend te zien dat ik dit jaar op veel punten vooruit ben gekomen en resultaat heb geboekt. Ik ben van plan om mijn schrijfritme vol te houden, ook in de vakantie. 's morgens schrijven tot 9 uur en eind van de middag lezen, tenzij ik andere afspraken heb.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier volop bezig met herlezen en aanpassingen te doen. Vooral kromme zinnen eruit halen. Nadien nog eens extra lezen om schrijffouten. Ik hoop binnen een half jaar ten laatste klaar te zijn

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We gaan langzaam maar zeker de laatste anderhalve week in. Hoe gaat het hier? Ook rustig aan aan het doen zo aan het einde van het jaar, of juist volop aan het schrijven?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het druk gekregen door het winnen van een wedstrijd. Nu schrijf ik artikelen voor kranten. Ook ben ik door met een gedicht naar de tweede ronde van de Turing gedichtenwedstrijd. Ik heb veel gelezen, nu in 'de gevleugelde' van Arthur Japin. Zijn schrijfstijl is erg aangenaam. Rustig ga ik door met mijn cursus korte verhalen schrijven. Ik ben bij les 6 beland. Mijn resultaten zijn goed, ik ben tevreden met de cursus. Bloggen gaat goed. Ik kwam bij de prijsuitreiking iemand tegen die mijn blog leest. Was voor mij de eerste keer dat ik een lezer tegenkwam die ik nog niet kende van social media. Blijkbaar wordt mijn blog gevonden en gelezen door mijn doelgroep. Ik ben op dit moment met een wat langer verhaal bezig voor een wedstrijd waar ik de tijd voor heb en heb daarvoor een scèneketting gemaakt, naar een oefening uit mijn cursus. Ik merk alleen dat ik door veel zeer korte verhalen te schrijven ook in weinig woorden een scène schrijf, dus hoe maak ik er een langer verhaal van? Misschien levert het commentaar van mijn schrijfdocente aanknopingspunten. Ik ben begonnen met mijn boek te analyseren met behulp van Scrivener. Een deel heb ik al voorzien van kaartjes die beknopt de inhoud weergeven, zodat ik straks overzicht krijg. De Scrivener tutorial heb ik bijna af.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn manuscript aan de kant gelegd, omdat er plots zoveel leuke schrijfwedstrijden waren, allemaal voor kortverhalen. Had nog enkele onafgewerkte verhalen liggen die ik dan maar heb opgenomen en afgewerkt. Ondertussen is het vakantie en kan ik niet zo heel veel schrijven, doordat onze dochter thuis is. Maar vanaf januari ga ik een schema opmaken dat ik op vaste tijdstippen schrijf

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een erg druk jaar kijk ik terug op een rustige maand qua schrijven en illustreren. Was fijn, en blijkbaar hard nodig. In januari alles weer rustig opbouwen. Voornemen voor het nieuwe jaar is om het over het algemeen wat gebalanceerder aan te doen, en meer te focussen, op minder projecten.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eind december kwam ik niet echt toe aan schrijven. En als ik schreef dan schreef ik langer dan de paar uur in de ochtend waarin ik schrijven wilde. Les 6 af kunnen maken en opgestuurd.