Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mag ik iets vragen?

Hallo iedereen,
Ik loop al een tijdje met een idee rond voor een boek.
Ik heb eerder korte verhalen en gedichten geschreven die in mijn omgeving in goede aarde vielen, doch een boek schrijven is wel even iets anders heb ik bemerkt. Nu kreeg ik van iemand de url van dit forum en las dat er schrijvers zijn die hun hulp aanbieden. Maar hoe werkt zoiets? Ben ik als bedenker van het verhaal nog wel de schrijver als iemand meeschrijft? Ik wil graag eens brainstormen hierover met iemand en wie weet kan iemand hulp of tips geven. Ik kom wellicht een beetje onzeker over, dit klopt ik ben erg onzeker. Maar ik wil het toch een kans geven. Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan dan spijt van dingen die ik heb gelaten.
Alvast bedankt en groetjes van (een onzekere) JVLIVS.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedoel je schrijfbegeleiding?
Ik heb zelf geen ervaring met schrijfbegeleiding.

Het lijkt mij dat je zelf met de ideeën moet komen en de schrijfbegeleider adviseert of een idee goed is, suggesties aanbrengt, tips, verbeterpunten geeft e.d. tijdens het schrijven.

Dat de schrijfbegeleider gelijk medeauteur zou zijn lijkt me onterecht.
Maar als ik jou was zou ik de vraag stellen aan de schrijver die je wilt vragen voor schrijfbegeleiding.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Nenko,
Dank je voor je antwoord.Ik ken geen schrijvers.
Het woord schrijfbegeleiding kende ik ook niet.
Ideeën heb ik genoeg het verhaal klopt ook (geschiedkundig) maar mijn grote manko is (mede omdat ik alleen maar een paar klassen lagere school heb gehad) dat ik de technieken om goed te schrijven onvoldoende beheers. Het is geen rare vraag dus geloof ik? :wink:

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek over schrijven lezen of een cursus volgen is misschien ook een idee.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Is geen rare vraag hoor.

Schrijven is oefenen.

Ik raad ik je net als Oscaar aan een schrijfcursus te volgen, of een theorieboek te kopen.
En zelf te proberen dat boek te schrijven.

Over theorieboeken zijn al meerdere topics, maar zie:
http://www.schrijven.org/node/789

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Eliza:

Quote:
Als ik zo je teksten lees, krijg ik niet de indruk dat je slecht schrijft

Nee, ik ook niet! Gewoon lekker gaan schrijven zou ik zeggen.