Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2015?

Nieuwe maand, nieuwe kansen! Wat zijn jullie schrijfdoelen voor juni, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog steeds aan het lezen, nu in Stephen King over schrijven. Nog een stapel boeken die ik uit wil lezen. Blijft maar liggen: manuscript 3 (afschrijven), kort verhaal SF (herschrijven) Nu eens dingen afmaken in plaats van steeds iets nieuws beginnen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb beslist om zo goed als alle schrijfwedstrijden links te laten liggen en me gewoon te concentreren op het schrijven van kortverhalen. Zit er dan iets tussen dat goed is voor een schrijfwedstrijd, dan stuur ik het in. Heel concreet begin ik deze maand aan mijn kortverhaal voor een verhalenbundel voor het goede doel, dat tegen de feestdagen zal uitkomen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is weer juni en ik heb mijn schrijfkalender er weer bij gepakt. Ik heb ook even vooruit gespiekt en een nieuwe jaarplanning gemaakt, met het oog op het feit dat ik het eerste halfjaar lang niet alles heb gedaan wat ik wilde doen. Maar meer daarover aan het eind van het jaar. Mijn planning voor deze maand houdt in dat ik een kort verhaal schrijf voor de Harland Awards om vervolgens al wat opmerkingen daarover te maken en op te schrijven en een ander verhaal ga redigeren. Ondertussen moet ik mezelf waarschijnlijk tegenhouden om aan een langer verhaal te gaan schrijven, aangezien ik daar net de eerste versie van af heb en ik sta te popelen om daar aan te gaan schaven. Maar ik moet het eerst laten rusten!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die heb ik ook gelezen Odile, zeker een aanrader om niet alleen veel schrijftips te krijgen, maar ook een kijkje in het leven en de persoonlijkheid van 1 van s'werelds bekendste schrijvers Deze maand vooral 1 schrijfdoel. Mijn YA verhaal zit nu op 35350. Deze maand wil ik proberen over de 50.000 woorden te komen en met een beetje geluk helemaal af te schrijven. Daarna moet ik nog mijn synopsis verbeteren. Het verhaal goed nalezen en verbeteren en daarna op zoek naar proeflezers voor de eerste drie hoofstukken en synopsis.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit op dit moment in Milonga, dus de komende week wil ik sowieso een hoop gaan doen. Aan het einde van de maand wil ik dit klaar hebben: - Ondenkbaar: 20.000 woorden erbij. - Avi-verhaaltje ingekort en ingedeeld. - Kort verhaal voor wedstrijd Letterstroom. - Opmerkingen proeflezer DWG verwerken. DWG naar uitgeverijen insturen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje, we zitten alweer in juni, dat gaat snel. Mijn doelen: - Opdracht 2 van schrijfcursus insturen - Ik wil proberen tot 10.000 woorden te komen met mijn YA (Ik zit nu op 3.000) - Een wedstrijd kiezen en een begin maken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor juni: Schrijf- & illustratiewerk - OP (start 26 km) 34/31/100, pr 1/1 (2-3x p.w.) - ms: mythologisch kortverhaal 1e grove versie/structuur af 3/5 - ms: MS1 proefleesversie af + blurb + bio 4/20 - illu: XG1+2 en LH kaarten afmaken/drukklaar (evt. proefdrukken) 4/10, XG green bk, XG pink bk, LH vk & bk - evt. wat stempels maken en op Etsy zetten 0/10 - EN vertaling BS Inspiratie + bijbehorende teksten 0/5 - EN vertaling BS Inspiratie checken + naar editor - evt. meedoen met poëziewedstrijd Oostende Studie - 2-4 boeken lezen 7/2-4 * Bouwpakket van een meisje * De zomer hou je ook niet tegen * De laatste liefde van mijn moeder * Graffiti Moon * A Second Chance at Eden * Misspent Youth * Tales of Metamorphosis * Werk - Thich Nhat Hanh * Writing New Adult Fiction * How to Write about Contemporary Art * Biebboeken * Mindfulness/ADHD of stoic philosophy * The Rosie Project * Schrijfboeken: Active Setting III, Active Hooks, evt. Word Painting, evt. You Can Write a Novel - Bieb - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 15/2 - Paar Skillshare cursussen volgen 3/4? * Get Inked! (stamp design) * T-Shirt Screen Printing * Sketch to Vector - Poetry International aantal live stream voordrachten bekeken - evt. museum - evt. Art Zuid route - evt. leren werken met Serif DrawPlus X8 (begin met een heel eenvoudig project, of met de tutorials) Regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 10/8-12 - Illu WIPs posten op Pinterest, FB (evt. Behance) 1/4

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik leg mij deze maand uitsluitend doe op het herschrijven van mijn manuscript, in het kader van de herschrijfmarathon van Zinniger Zinnen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil deze maand deel 3 van mijn roman herschrijven en als het even kan (maar dat hangt van mijn proeflezers af) misschien nog wel meer. Verder zijn er deze maand twee schrijfwedstrijden waar ik aan wil meedoen en als het mooi weer is lees ik verder in 'In Europa' van Geert Mak. De uitdaging deze maand zit m in het ritme, mijn dagen gaan er weer anders uitzien en daar moet ik mijn weg weer in vinden.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En daar was juni.. Deze maand zijn mijn doelen: -Een keuze maken met wat voor idee ik mee wil doen aan Camp NaNo volgende maand. Ik heb nogal veel ideeën liggen, uiteenlopend van een thriller tot een fantasyverhaal, en alles er tussen in. -Het plot uitzetten voor het verhaal waarmee ik mee wil doen aan Camp NaNo -Een stuk of vier à vijf gedichten proberen te schrijven. -Kijken wat ik met mijn haiku's en eventueel andere gedichten wil gaan doen, nu ik vergeten ben om mee te doen aan die wedstrijd van 31 mei jl. -Verhaal schrijven voor de schrijfwedstrijd OSMS. Ik heb nog een leuke anekdote uit m'n basisschooltijd die ik erin wil verwerken. Drukke maand, maar dat zijn als het goed is de productiefste. Succes!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We gaan de 2e week in. Hoe gaat het met iedereen? Hier een redelijk vlotte start gemaakt, nu nog doorzetten ...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben toch aan iets nieuws begonnen, weer een kort verhaal voor een wedstrijd en heb een tipartikel ingestuurd dat nu te lezen is. Stephen King over schrijven heb ik uitgelezen met plezier en ik ga nu beginnen met de Wonderen van de Heilbot. Mijn MS en SF-verhaal blijven nog liggen... Ik heb nu te veel afleiding van huishoudelijke aard.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is een ms? Ik denk niet dat jullie het over multiple sclerose, MS mode of MS De Jordaan hebben. ------------ Over 6000 woorden gesproken: vandaag is mijn verhaal, dat de voorlopige titel 'Linnaeus' heeft, over de 6000 woorden gekomen. (Nou ja, het deel op mijn computer, er staat ook nog wat op mijn iPhone dat niet op mijn computer staat). Ik ben het momenteel een beetje aan het herschrijven. Meer beschrijvingen, meer leuke woorden en constructies* en minder gekunstelde dialogen (zowel in conlang** als in Nederlands). Mijn doel voor juni: herschrijven wat ik nu heb (wat bij mij vaak gepaard gaat met dingen toevoegen en vervangen) en verdergaan met het deel dat nu nog op mijn iPhone staat.*** Ik zou ook wel graag iets aan proeflezen willen toevoegen, maar het verhaal is redelijk contextgebonden. In de eerste pagina's leer je van alles over de situatie, de hoofdpersoon, het land waar het zich afspeelt, etc. Het is nog even zoeken naar een stukje dat begrijpelijk is zonder een hele samenvatting van wat ik ervoor allemaal al heb verteld... *: voorbeelden hiervan zijn: zijn begelde haren; (haren met gel erin) een windvlaag doet zijn best om het petje op de grond te krijgen; Met mensen die hem stoer noemen zou hij nog net niet hetzelfde willen doen als wat hij doet met de gemiddelde inwoner van San Andreas, de stad van de voor oudere menselijke organismen bedoelde zeker niet geweldvrije GTA-spellenreeks, maar veel scheelt het niet; Terwijl het toerental van zijn hersenen oploopt omdat die zich afvragen what the fuck er zojuist is gebeurd; stukken stof, leer en katoen die hij aantrekt. (met als betekenis 'kleren;) **: de dialogen zijn in mijn conlang Bløjhvåtterskyll, en gelukkig voor de lezer, er staat vertaling bij. Conlang=constructed language=gemaakte taal. ***: hoofdstuk 1 (of de eerste vier hoofdstukken, ik moet nog even kijken of ik korte of lange hoofdstukken gebruik), oftewel de eerste 16 pagina's, staan op mijn computer en herschrijf ik nu. Op mijn iPhone staat genoeg tekst om een of twee pagina's mee te vullen, schat ik zo.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is een ms? Ik denk niet dat jullie het over multiple sclerose, MS mode of MS De Jordaan hebben.
ms = manuscript

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege juni. Hoe gaat het met iedereen? Hier oké. Afgelopen week aardig wat geschreven, komende week wil ik me ook weer meer focussen op het illustreren. Jullie?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil graag meedoen aan Lowlands, alleen een goed verhaal daarvoor verzinnen is geen sinecure. Misschien ben ik daar te oud voor. Ik lees inmiddels vier schrijfboeken door elkaar o.a. de Wonderen van de Heilbot, Hoe schrijf je een verdomd goed roman en the plot whisperer. De kunst van het schrijven is bijzonder inspirerend. Ik probeer nu de Wonderen van de Heilbot uit te lezen. Het heeft duidelijk mijn brief aan Vincent van Gogh geïnspireerd. Ik zie dat ik met plezier mijn beschouwingen op papier kwijt kan. Dat is op dit moment genoeg.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff, veel te drukke maand om tijd in het schrijven te steken. Gelukkig wel een gedicht gemaakt, en nog een humoristisch kort gedichtje, maar voor de rest is het resultaat mager. Vanaf volgende week meer tijd, gode zij dank.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste week van juni komt eraan. Hoe gaat het met iedereen? Hier rustig voortkabbelend met schrijven en illustratie. Jullie?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrij druk wegens school (gymnasium 4). Verder dan opnieuw een herschrijving van het eerder genoemde proeflezenstuk ben ik niet gekomen. Op papier niet althans, in mijn hoofd is het verhaal al een stuk verder uiteraard. Als tijd te koop was, zou ik vast de winkel die het verkocht leegplunderen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooie laatste zin. Een verhaal voor ene wedstrijd opgestuurd en ik ben nu bezig met onze vreemde taal.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier prima. Afgelopen week was toch niet helemaal zoals ik gehoopt had. De voorbereidingen voor Camp NaNoWriMo zijn in volle gang inmiddels, gelukkig maar, al moet er nog veel aan het plot gewerkt worden. Daarnaast heb ik dit weekend nog een kort verhaal geschreven, met de nadruk op het woord kort, want het telt niet veel meer dan 1050 woorden, maar daar zal ik op z'n vroegst na Camp NaNo weer eens naar om kijken. Succes iedereen! Pr

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog twee dagen voor het einde van de maand en mijn schrijfdoel is bereikt. Mijn YA verhaal is af. Het zijn 55316 woorden geworden. voldoende om mee te kunnen doen met de wedstrijd van Storm. Wat er nog moet gebeuren de komende twee maanden, doorlezen verbeteren en herschrijven, proeflezers zoeken, synopsis afmaken, laten rusten puntjes op de i zetten en daarna opsturen

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat zo'n eerste versie toch wel een felicitatie waard is, Calenzia! Ik val in de doelgroep YA, dus als je nog proeflezers zoekt die bij de doelgroep aansluiten, schroom dan niet om me een PB te sturen, al moet je natuurlijk zelf weten wat je ermee wilt. Succes met het verhaal in ieder geval! Bij mij blijkt het tegen het einde van de maand toch nog een productieve periode te zijn geweest. Een blog gestart (nu een Nederlandse, die Engelse werd hem niet, het schrijven van grote stukken was toch te tijdrovend in andere taal), mijn outline voor Camp NaNoWriMo van juli is bijna af, ik heb een kort verhaal geschreven, en een tweede kort verhaal is waarschijnlijk ook voor het einde van de maand af. Pr