Nieuw verhaal of het oude doorschrijven?
Hi Sollers,
Sinds 2011 schrijf ik aan een verhaal welke me zeer aansprekend en welke ik niet los kan laten. Nu kan ik echter al een lange tijd niet meer schrijven door een writersblock, maar merk dat het verhaal me blijft achtervolgen. Ik wil het nog steeds graag verbeteren en afschrijven en misschien... Misschien ooit wel publiceren.
Het hele verhaal spreekt me vooral aan omdat de titel er zo goed bij past en omdat ik in die tijd een rot periode heb gehad. De tekst die uit mijn vingers vloeide creëerde in feite een wereld waar ik graag in zou leven en was iets waar ik mezelf wel goed in thuis voelde en me zelfs al de pijn en dergelijke liet vergeten. Daarnaast zit het hele verhaal na drie jaar niet schrijven nog steeds goed in mijn hoofd en "vraagt" het me het op te schrijven. Een klein nadeel is dan wel dat het hele voorbereiden nog moet gebeuren. Ik was namelijk begonnen met schrijven zonder een idee te hebben waar ik heen moet. Zonder namen, zonder steden, zonder alles. Nu wil ik gaan schrijven met een plan, met namen, met achtergrond verhalen, met alles dat nodig is om het een goed verhaal te maken, ipv bij elkaar geplakte teksten.
Ik vraag me alleen of wat jullie zouden doen als je weer wilt gaan schrijven na zoveel jaar. Zouden jullie verder gaan met het verhaal dat je zo graag af wilt maken, hoeveel moeite het ook gaat kosten om het te verbeteren en leesbaar te krijgen? Of zouden jullie met een nieuw verhaal beginnen? Of?
Begin sowieso aan nieuwe
Wat wil je zelf het liefst
marondesh schreef: Zouden
Zo te horen c.q. lezen
Als je nu eens je "vloeiende
Ik heb dat ook gehad, een
Citaat: Daarnaast zit het
Als ik jou was, zou ik gewoon
(Geen onderwerp)
Ik had ook een verhaal wat me
Bedankt iedereen. Ik ga