Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Luisterboeken

Graag zou ik eens weten wat jullie van luisterboeken vinden.

Voor mij als lezer zijn luisterboeken niks, je kunt de snelheid van het verhaal niet meer zelf bepalen en ondergaat het verhaal daarom als lijdend voorwerp.
Als schrijver denk ik dat luisterboeken wel een oplossing kunnen zijn voor mensen die niet van lezen houden. Je boek komt zo terecht bij een andere markt, die eerder niet bereikbaar was.

Hoe zit dit bij jullie? Lezen jullie wel eens boeken door ernaar te luisteren?
Zo ja, hoe ervaar je de verschillen tussen lezen en luisteren? Zo nee, waarom niet 8)

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn luisterboek verschijnt over een paar maanden. Zelf heb ik nog nooit een luisterboek gekocht. Er is hier trouwens een uitgebreid topic over ergens op dit forum, ik zal hem even zoeken voor je!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het wel wat hebben.
Lekker onderuit, koptelefoon op, ogen dicht en als het dan ook nog een prettige stem is. Lekker relaxed.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ahum, en ik denken dat ik een nieuw onderwerp had. Terwijl het pas aan bod is geweest. Whoopsydaisies... :oops: Ik zal de volgende keer eerst zoeken!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie dat dit wel een heel oud topic is. Een boek van mij dat ook een luisterboek zou worden, gaat (ws.) niet door. Reden: ik was het niet eens met de manier van vertellen. De beheerder was nogal geschrokken van mijn opmerkingen. Hij vond het een stortvloed van kritiek. Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb alleen genoemd waarom ik het niet goed vond. Of ik hem wilde bellen. Vooralsnog had ik daar geen zin in. Uiteindelijk gisteravond om tien uur nog gebeld. Er werd niet opgenomen. Prima. Een mailtje gestuurd. Inmiddels hadden tien anderen het fragment ook beluisterd. Zonder dat ik van te voren heb gezegd wat ik ervan vond, vroeg ik gewoon naar hun mening. Ze kwamen allemaal op hetzetfde uit (op één na). Zouden jullie akkoord gaan met een lezer die( m.i.) zoveel fouten maakt? Dan maar geen luisterboek.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als een boek ingelezen wordt als luisterboek, wordt er wel meteen een dimensie aan toegevoegd die heel erg sfeerbepalend is voor het boek. Als je daar als schrijver geen goed gevoel bij hebt, kan je het inderdaad beter niet laten doorgaan. Het blijft tenslotte toch jouw boek. Moedige beslissing Tja.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het delen van je ervaring, Tja. Goed dat je kritisch genoeg bent en niet akkoord bent gegaan met een ingesproken boek door een of andere amateur.