Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

voortschrijven aan boek na lange tijd

Het kan raar lopen in het schrijverswereldje. In 2008 heb ik mijn eerste boek uit laten geven door boekscout en nadien heruit laten geven door een ander uitgever. Na vele omzwervingen en 2 kerstromans en een griezeloekje voor de jeugd later. Heb ik vier jaar niet meer geschreven, oftewel de inspiratie was weg en veel scripts dat niet wilde lukken in de prullenbak verdaagd. Nu zit ik eindelijk weer in een flow en ben bezig met een vervolg van mijn eerste jeugdboek. Het vreemdste is dat ik er gelijk weer inzat en het schrijven beter gaat dan ik dacht. Ik zat weer helemaal in de hoofdpersonen van 6/7 jaar geleden. Desondanks heb ik de personen 1 jaar ouder laten worden in het nieuwe deel, waar ik mee bezig ben. Een vervolg schrijven na 6/7 jaar, is jullie dat ooit overkomen?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongeveer :) Na zo'n 5,5 jaar pakte ik begin dit jaar een oud verhaal op. Ik zat meteen weer helemaal in de personages en het verhaal, zelfs met al die tijd ertussen, en heb heerlijk zitten herschrijven en zelfs een compleet nieuw einde geschreven. Al die jaren wachten waren uiteindelijk goed voor het verhaal, want nu zit er denk ik veel meer in dan ik in 1 jaar er ooit in kon stoppen. Veel plezier met dit verhaal :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongeveer :) Na zo'n 5,5 jaar pakte ik begin dit jaar een oud verhaal op. Ik zat meteen weer helemaal in de personages en het verhaal, zelfs met al die tijd ertussen, en heb heerlijk zitten herschrijven en zelfs een compleet nieuw einde geschreven. Al die jaren wachten waren uiteindelijk goed voor het verhaal, want nu zit er denk ik veel meer in dan ik in 1 jaar er ooit in kon stoppen. Veel plezier met dit verhaal :)
Dat is mooi Waus :) Verschillende mensen vroegen om een vervolg. Ik dacht eerst dat er geen vervolg op kon komen en heb de boot een tijdlang afgehouden voor een vervolg. Na een writers-block van 4 jaar, wilde ik een jeugdboek over drugssmokkel. En toen kwam het idee in me op om dat te vermengen met de personages van mijn eerste boek. Zo geschiedde :) Jij ook succes :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 jaar writersblock, lijkt me heerlijk om dan weer te kunnen schrijven :) Dank je, maar het verhaal wacht op een proeflezer die er nu even geen tijd voor heeft ;) dus ik hoef even heerlijk niks te doen. Maar juist door het lange liggen en wachten voelt het als een van mijn beste verhalen tot nu toe.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ooit met een verhaal begonnen toen ik 17 was. Met die personages heb ik verschillende verhalen geschreven en rond mijn 21e uitgeschreven. Na een jaar of drie niet meer geschreven te hebben, heb ik die oude verhalen er weer bij gepakt. Een nieuw verhaal met andere personages, maar in dezelfde wereld. Daarna weer een paar jaar niet geschreven en sinds een paar jaar weer, maar dan andere verhalen voor een jongere doelgroep (die eerste verhalen zijn meer young adult). Een half jaar terug begon het weer te kriebelen om dat ene verhaal wat ik als laatste in die wereld er weer bij te pakken. De personages zijn ouder en het verhaal begint vanuit een ander punt uit het leven van de hp, maar het is een stuk beter geworden dan de eerste keer. En nu ben ik in overweging om meer met die wereld te gaan doen en andere verhalen erbij te schrijven, maar daar ben ik nog niet over uit gezien er nog heel veel andere verhaalideen liggen te wachten. Dus ja, herkenbaar

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo een 8 verhalen liggen die niet af zijn. De plot is gewoon niet sterk genoeg. Heel af en toe verzin ik een nieuwe scene, maar ja... ik ben nu stukken beter gaan schrijven, dus om aan een oud verhaal verder te werken heeft niet echt veel zin. Ik zou alles moet redigeren dan. Niet erg... het gaan om het eindresultaat. En misschien... heb ik net zo een fantastisch verhaal als Waus strakjes.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* titel gespecificeerd *
Hallo Therese, Het gaat niet om een voortgang van een boek. Het gaat om een vervolg van mijn allereerste boek met dezelfde personages. Er zit alleen 8 jaar tussen de 1e deel en het vervolg waar ik nu mee bezig ben. mvg

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je mag de titel ook zelf aanpassen aan de inhoud van je topic; onder Jeugdboek valt echter zó veel te verstaan dat het in feite de lading echt niet dekt.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag de titel ook zelf aanpassen aan de inhoud van je topic; onder Jeugdboek valt echter zó veel te verstaan dat het in feite de lading echt niet dekt.
:thumbsup: