Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

beoordeling gedicht

Gewist door mij!!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Verleden verzwegen, opnieuw herstelt

Als herstelt voltooide tijd is, waar het inderdaad op lijkt, zou er hersteld moeten staan.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

'Ik vind het wel een mooi gedicht. Ritme is goed, taalgebruik is mooi. De titel, ja misschien kun je het noemen naar iets wat veel in het gedicht voorkomt? Dans maar of zo?'

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het verliest kracht doordat de woorden 'dans maar' steeds opnieuw gebruikt worden. Ik zou het nog wat indikken.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind dat repeterende juist weer wel mooi. Ik houd daar wel van.

Is het niet gedachten i.p.v. gedachtes?

Ik ben wel heel benieuwd wat de reden van dit gedicht is. Of ben ik nu te nieuwsgierig?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Is het niet de bedoeling dat we
http://sardonis.freehostia.com/courier/phpBB2/index.php
daar onze eigen schrijfsels posten?

Weliswaar krijgen we hier meer lezers, maar dan verliest die hele site zijn doel. Ik vind het erg jammer dat er daar zo weinig mensen actief zijn. Ik krijg ook graag commentaar op mijn gedichten.

Of zal ik er hier ook gewoon één posten?

Goed, over het gedicht:

gedachtes verschieten van het verleden
ze verbleken of schrikken dus...
maar hoezo door naar het heden dan?
Bedoel je niet gewoon schieten?

Ook een beetje raar:
Het einde is altijd het begin,
Daar waar jij net aan begonnen was

Erg mooi!:
Dans maar, spreek maar
Woorden lijken te zwijgen,
Het is het gevoel dat de waarheid spreekt

Nog één klein puntje van kritiek: je gebruikt steeds 'jij' en 'jou'. Volgens mij zou het mooier zijn om zo nu en dan ook eens gewoon 'je' te gebruiken. Zeker wanneer het niet zo over de persoon gaat, maar meer over de daad.

Verder is het gedicht best aardig, mijn complimenten dus.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een gedicht hoeft niet een titel te hebben. Kun je wel weghalen (hij is ook best gecompliceerd).
Het

Quote:
dans maar
vind ik wel een mooi herhalend ritme hebben, maar veel woorden kun je weghalen waardoor er meer zwier ontstaat.
Kijk eens naar de inhoud: waarschijnlijk heb jij er allerlei beelden bij maar de lezer niet. Probeer dit gedicht (als oefening) eens te herschrijven met de helft van de woorden. Laat ons eens zien hoe het dan geworden is.

Misschien heel verschrikkelijk wat ik doe, maar het is om te laten zien wat ik bedoel:

Quote:
Dans maar, verzwijg maar
alles wat je wilde delen,
je gedachtes die verschoten
van het verleden
naar het heden

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De klap (dans / verwerken)

...dooi

weerzien

hervonden

verleden tijd

geleden

ontwaken

vlucht

Lot

Uitnodiging

verloren kind

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Ju/strop-das,

dat is inderdaad de bedoeling. Nu, we - Arjan en ik - zijn bezig met hervormingen, en dan vooral wat de server betreft. Ook de naam zal binnenkort veranderen, en er zal een officieel domein worden toegevoegd. Dit alles om de gebruiksvriendelijkheid ten goede te komen enerzijds, en het platform verder uit te breiden anderzijds. We hopen dan ook dat we op uw bijdrage mogen blijven rekenen. Een officieel bericht volgt nog, dat is beloofd.
Tot slot excuseer ik mij bij de topicstarter voor dit vreselijk misbruik van diens of dier topic. Teneinde een rechtzetting te bekomen zal ik alsnog een wat uitgebreidere mening formuleren aangaande het gedicht hierboven, dit van zodra vadertje tijd me een uurtje vrijaf schenkt.

Groet,

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het zou leuk zijn om je oude gedicht te laten staan. Dan kunnen we beter zien welke ontwikkeling het heeft doorgemaakt. Maar das slechts mijn mening...

(net zoals je eigenlijk deze gedicht niet meer kan veranderen, aangezien de opmerking van Godje zo niet echt meer ergens op slaat :P, maar das vergeeflijker dan het hele gedicht verwijderen!)

Het was immers best een goed gedicht (al zoals het was).